Amb l'objectiu de millorar i conservar els hàbitats naturals dels rius Fluvià i Turonell, al seu pas pels municipis de Castellfollit de la Roca, Montagut i Oix i Sant Joan les Fonts, s'han talat un miler d'arbres exòtics del bosc de ribera que amenaçaven les espècies autòctones. També s'ha aprofitat per desbrossar i retirar els residus acumulats -un total de dues tones entre plàstics i ferralla.
L'espai on s'ha actuat fa 18.000 metres quadrats i està situat just a sota del peu de la cinglera, dins els límits del Parc Natural de la Zonca Volcànica de la Garrotxa i està inclòs a la Xarxa Natura 2000. Es tracta d'una zona de gran interès volcànic, faunístic i natural que compta a més important de colada basàltica amb morfologies prismàtiques de Catalunya i la península ibèrica.
El projecte, finançat per la Diputació de Girona i l'Obra Social la Caixa, ha permès donar feina a quatre persones amb risc d'exclusió social i ha costat 24.000 euros.
Talats un miler d'arbres exòtics del bosc de ribera a la cinglera de Castellfollit de la Roca
Els treballs han permès donar feina a quatre persones amb risc d’exclusió social.
Ara a portada
Publicat el 11 d’octubre de 2013 a les 17:46
Et pot interessar
-
Societat Lluís Ramió serà el nou gerent de l’Hospital d’Olot
-
Societat Olot aplicarà la tarifació social a les escoles bressol aquest 2025
-
Societat Olot repinta tots els passos de vianants de la ciutat
-
Societat Els Mossos tornen a patrullar a peu als pobles de la Garrotxa: «Ha de servir per crear un vincle»