10
de juny
de
2021, 09:58
Actualitzat:
10:23h
Terra Viva, l'Associació Protectora d’Animals de la Garrotxa, davant la complicada situació que travessa, ha decidit fer pública la reclamació del deute que el Consell Comarcal de la Garrotxa encara no els ha sufragat.
El servei de recollida i custòdia d’animals és de titularitat pública i, segons estableix el marc legal actual, els Ajuntaments estan obligats a oferir-lo. És un servei més de les institucions públiques, com el servei de recollida de deixalles, tot i que potser més sensible ja que es tracta amb éssers vius, dels quals cal tenir cura cada dia. Com a servei públic no és un negoci, les quantitats es destinen íntegrament a cobrir els costos del servei.
Terra Viva és l’entitat sense ànim de lucre que ofereix aquest servei públic a tota la comarca de la Garrotxa.
El deute que es reclama correspon a tasques i serveis realitzats d’acord amb el conveni públic subscrit, amb què no es tracta de subvencions ni d'ajuts. Actualment hi ha pendents de cobrament factures per un valor de gairebé 90.000 euros, concretament 89.286,68 euros. La major part són endarreriments corresponents a factures de reparacions i serveis de comisos.
En aquests moments el retard en el pagament provoca una situació complicada i està afectant als proveïdors que veuen acumulades les factures impagades i malgrat tot, no han deixat de donar el servei pel fet que es tracta d’animals. Terra Viva continua realitzant la seva tasca per aquesta bona voluntat dels proveïdors i perquè des de la Junta, familiars, socis, voluntaris i treballadors de Terra Viva s’avancen diners i treballs.
Segons David Serramitjana, president de la protectora d’animals Terra Viva, "arran de la falta de respostes concretes per part del Consell Comarcal i pel fet que des del servei del Sigma, que és qui ha de validar les factures, no tenen cap pressa, ens veiem obligats a fer públic aquest deute i aprofitar per demanar al Consell Comarcal que s’assegui amb nosaltres per a tractar i resoldre el tema de manera urgent". Serramitjana pensa que aquest "no és el funcionament del servei públic que s’hauria de voler en una societat avançada".
Cal recordar que l’Associació Protectora d’Animals Terra Viva va presentar, el passat 13 de maig, recurs especial en matèria de contractació davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, en relació al procés de licitació del servei de recollida i custòdia dut a terme pel Consell Comarcal de la Garrotxa.
Terra Viva no qüestiona el motiu pel qual el Consell Comarcal de la Garrotxa va excloure a l’entitat del procés de licitació, però si que planteja al tribunal diverses qüestions relacionades, entre d’altres, amb l’obligatorietat o no de la subrogació de personal i qüestions vinculades amb la solvència tècnica de l’empresa a la qual es va acordar adjudicar el servei, en aquest cas, Caniausa, SL.
El servei de recollida i custòdia d’animals és de titularitat pública i, segons estableix el marc legal actual, els Ajuntaments estan obligats a oferir-lo. És un servei més de les institucions públiques, com el servei de recollida de deixalles, tot i que potser més sensible ja que es tracta amb éssers vius, dels quals cal tenir cura cada dia. Com a servei públic no és un negoci, les quantitats es destinen íntegrament a cobrir els costos del servei.
Terra Viva és l’entitat sense ànim de lucre que ofereix aquest servei públic a tota la comarca de la Garrotxa.
El deute que es reclama correspon a tasques i serveis realitzats d’acord amb el conveni públic subscrit, amb què no es tracta de subvencions ni d'ajuts. Actualment hi ha pendents de cobrament factures per un valor de gairebé 90.000 euros, concretament 89.286,68 euros. La major part són endarreriments corresponents a factures de reparacions i serveis de comisos.
Concepte | Any | Import |
Reparacions instal·lacions | 2019, 2020 i 2021 | 16.527,04 euros |
Despeses d’animals comissats | Fins al 4 de maig de 2021 | 49.764,47 euros |
Despeses de gossos derivats a una residència per falta d'espai | 2021 | 2.374,02 euros |
Servei de recollida i custòdia d’animals | 2021 | 20.621,15 euros |
En aquests moments el retard en el pagament provoca una situació complicada i està afectant als proveïdors que veuen acumulades les factures impagades i malgrat tot, no han deixat de donar el servei pel fet que es tracta d’animals. Terra Viva continua realitzant la seva tasca per aquesta bona voluntat dels proveïdors i perquè des de la Junta, familiars, socis, voluntaris i treballadors de Terra Viva s’avancen diners i treballs.
Segons David Serramitjana, president de la protectora d’animals Terra Viva, "arran de la falta de respostes concretes per part del Consell Comarcal i pel fet que des del servei del Sigma, que és qui ha de validar les factures, no tenen cap pressa, ens veiem obligats a fer públic aquest deute i aprofitar per demanar al Consell Comarcal que s’assegui amb nosaltres per a tractar i resoldre el tema de manera urgent". Serramitjana pensa que aquest "no és el funcionament del servei públic que s’hauria de voler en una societat avançada".
Cal recordar que l’Associació Protectora d’Animals Terra Viva va presentar, el passat 13 de maig, recurs especial en matèria de contractació davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, en relació al procés de licitació del servei de recollida i custòdia dut a terme pel Consell Comarcal de la Garrotxa.
Terra Viva no qüestiona el motiu pel qual el Consell Comarcal de la Garrotxa va excloure a l’entitat del procés de licitació, però si que planteja al tribunal diverses qüestions relacionades, entre d’altres, amb l’obligatorietat o no de la subrogació de personal i qüestions vinculades amb la solvència tècnica de l’empresa a la qual es va acordar adjudicar el servei, en aquest cas, Caniausa, SL.