​Un aiguat de més de 100 litres inunda l'escola de Riudaura

El centre ha suspès les classes, com a mínim, fins divendres

Publicat el 13 de juny de 2023 a les 18:49
Actualitzat el 13 de juny de 2023 a les 19:03
Riudaura ha estat una de les zones més afectades aquest dimecres per les intenses pluges que han caigut a la Garrotxa. Mentre a Olot han caigut uns 20 litres, al municipi veí, a pocs quilòmetres, se n'han registrat més de 100 amb poques hores, segons alguns registres particulars.

La pluja ha caigut amb molta intensitat i amb poca estona i això ha provocat que s'inundés l'escola del poble. Els fets han passat quan encara hi havia classe. Els professors han evacuat els alumnes a un espai segur i han avisat les famílies que els anessin a buscar.  A algunes de les imatges es pot apreciar com l'aigua s'acumulava a un pati interior i passava per les portes fent pressió.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qyRhiktXGUI[/youtube]

El centre ha quedat completament inundat i els Bombers han anat fins als llocs dels fets amb dues dotacions, tot i que, pràcticament, no han hagut d'actuar. Han obert les portes i han deixat que l'aigua fes el seu curs i marxés de les instal·lacions. La inundació no ha provocat cap dany humà ni estructural a l'edifici. Això sí, les instal·lacions han quedat plenes de fang i l'aigua ha fet malbé molts mobles.