Un estudi de la Fundació Jaume Bofill proposa que els ajuntaments, però també la Conselleria d'Ensenyament, incideixin més en la distribució dels alumnes immigrants, per tal d'equilibrar la seva presència en les escoles i millorar el nivell educatiu de tot l'alumnat, inclòs el nadiu. L'informe considera que es poden fer polítiques públiques per reduir la concentració, com s'ha fet a Olot, Girona, Mataró, Manlleu, Terrassa i Valls.
L'estudi proposa diverses mesures per reduir la segregació i intentar evitar els guetos. Entre aquestes, destaquen la informació a les famílies, la creació de zones escolars heterogènies, la detecció precoç dels alumnes amb necessitats especials i l'ampliació de places per aquests estudiants. També es pot finançar el transport i menjador escolar perquè aquests alumnes es desplacin fora de la seva zona escolar, i intentar evitar la reproducció a Secundària dels centres segregats de Primària.
Un estudi demostra que la distribució d'alumnes immigrants funciona
Sis municipis amb forta immigració, entre els quals hi ha Olot, han pogut reduir els guetos i millorar el nivell educatiu de tot l'alumnat.
ARA A PORTADA
-
«No canviaria el pot de l''Atrapa'm si pots' pels 158 programes i tota l'experiència» Marc Orts i Cussó
-
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
-
-
Catalunya té identificades des del 2021 les línies de tren més vulnerables al canvi climàtic Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
09 de febrer de 2013 a
les 20:45
Et pot interessar
-
Societat
Evacuen 16 persones d'una casa de colònies a la Vall d'en Bas aïllades per la crescuda del riu
-
Societat
Cau un premi de loteria en un establiment d'Olot
-
Societat
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària
-
Societat
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat
-
Societat
Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
-
Societat
Comença el nou curs escolar a Olot
