
La innovació, estar atents a les últimes propostes de maquinària i productes de neteja del mercat i, sobretot, ampliar el nombre de clients. Amb aquests objectius l'empresa Dibosch S.L., dedicada a oferir a les empreses productes i màquines d'higiene professional, preveu facturar 3,5 MEUR aquest any. Amb 18 anys d'experiència, Dibosch havia experimentat sempre un creixement però la crisi no ha passat de llarg i durant els dos darrers anys han notat un estancament. 'L'objectiu és mantenir-se, consolidar-se i no anar enrere', ha explicat el gerent, Francesc Bosch. Per fer-ho, han organitzat unes jornades tècniques durant les quals presentaran novetats del sector com una màquina expenedora de detergent.
Proximitat al client i propostes basades en tres pilars: 'sostenibilitat, estalvi i salut'. Aquesta és per a Dibosch la clau per poder plantar cara a la crisi, mantenir l'empresa durant el període de contenció i sortir-ne reforçats cara al futur. El gerent de l'empresa, Francesc Bosch, no s'amaga i afirma que encara que en el pla de negoci dels dos darrers anys han buscat incrementar la facturació –tal com havien fet en els anys anteriors- no ho han aconseguit. 'Sempre busquem el creixement quantitatiu, però no ho hem aconseguit en els dos últims anys', ha afirmat Bosch.
Davant la situació de crisi econòmica, Dibosch ha decidit fer un 'salt qualitatiu', reforçar l'estructura empresarial i anar a la recerca de nous clients. En dos anys, aquesta empresa dedicada a la neteja professional ha passat de tenir una cartera de 2.500 clients a tenir-ne més de 3.000. Una altra línia de treball és estar atents a les últimes novetats, treballar colze a colze amb els clients i buscar quines són les millors respostes per a les seves necessitats. 'Si surt al mercat una fregadora silenciosa, ho fem saber als hotels, hospitals i geriàtrics, que són els més interessats en aquest producte', ha posat com a exemple Francesc Bosch.
El pla de negoci de Dibosch per al 2010 busca capitalitzar l'empresa, controlar el compte d'explotació, mantenir la quota de mercat i no perdre clients. En definitiva, la intenció és mantenir el volum de negoci i tancar l'exercici d'aquest any amb una facturació de 3,5 MEUR (milions d'euros). També tenen la mirada posada en l'expansió territorial. Mentre que actualment Dibosch està present a les comarques gironines, al Maresme i a Osona, Francesc Bosch admet que la 'mirada natural' d'expansió és Barcelona. 'No tenim pressa, busquem créixer progressivament, però és evident que tenim la mirada posada en Barcelona', ha exposat.
Jornades tècniques per donar a conèixer novetats
Per donar-se a conèixer al sector i exposar les novetats, Dibosch ha organitzat unes jornades tècniques entre el 24 i el 26 de maig. Durant aquests dies, a les instal·lacions de Riudellots de la Selva, presentaran la màquina més petita del mercat que frega, escombra i asseca, donaran a conèixer una nova línia de fregadores i també presentaran un nou producte com un 'posa peücs' destinat a indústries i centres hospitalaris.
A més, també presentaran un prototip d'una màquina expenedora de detergent i desinfectant. Francesc Bosch ha explicat que de moment només és un prototip semblant a les màquines expenedores de llet que ja existeixen. La intenció és estalviar en contenidors de detergents, que els clients puguin anar a supermercat amb el seu recipient i endur-se els litres de producte directament a casa.
Durant les jornades també posaran èmfasi en bones pràctiques i en metodologies d'higiene. Segons Bosch la intenció és deixar clar que 'la higiene és salut' i, per això, han organitzat tallers sobre la manipulació i la comercialització d'aliments especials per a celíacs o sobre el control de la contaminació electromagnètica dins la higiene.
La grip nova i l'increment de vendes de desinfectants
Com a empresa que es dedica a la comercialització de maquinària i productes de neteja, Francesc Bosch ha explicat que van notar un increment de venda de productes desinfectants arran de l'alerta de contagi de la grip nova. Segons Bosch, van arribar a incrementar en un 80% la venda d'aquests productes tot i que després que l'alerta baixés, han recuperat el ritme habitual de vendes.