Les serradores Boix i Cunill, del Berguedà; Fustes Jané, de Solsona; Palets J.Martorell, de a Selva; i Fustes Solà, de Prats de Lluçanès, han convocat aturades puntuals de la producció per manca de fusta. Les cinc firmes, que representen el 50% de la producció del país, denuncien en una nota “l’inmobilisme de l’administració davant la gestió dels boscos”.
Les serradores mostren la seva preocupació per la manca de fusta per continuar la seva activitat. Manifesten que tot i que a les dades del Departament d'Agricultura sembla que hi hagi un lleuger excedent de fusta als nostres boscos, "la realitat és que la indústria ha d'importar anualment més de 100.000 metres cúbics de fusta que no pot aconseguir a Catalunya".
Les cinc empreses consideren que les dades que aporta la Generalitat "no analitzen la realitat del sector", ja que "no tenen en compte els criteris d'accessibilitat al recurs -camins forestals-, un grau de protecció excessiu i l'immobilisme de l'administració davant la gestió dels boscos". A més, apunten que l'administració, en comptes de facilitar els treballs forestals i mobilitzar els recursos disponibles, "ha promogut nous usos de la fusta amb l'objectiu de generar més demanda en comptes d'oferir més matèria primera", com per exemple la combustió de biomassa.
Les serradores es mostren sorpreses pels "esforços de l'administració per col·laborar en l'augment de la bombolla de la biomassa amb fins energètics, basada en els possibles potencials dels boscos catalans quan en realitat no hi ha fusta extreta del bosc per a les indústries que ja la utilitzen". Les empreses es mostren contundents en afirmar que "la realitat és que no hi ha fusta per a tothom".
Cinc serradores catalanes convoquen aturades per manca de fusta
Societat
Les empreses, entre elles una de la Selva, consideren que a Catalunya no hi ha prou matèria prima per a tothom i denuncien l’immobilisme de l’administració
ARA A PORTADA
-
Política Admesa a tràmit la demanda contra la policia infiltrada que mantenia una relació sentimental amb un activista ACN
-
Successos Un ferit crític i un de lleu en l’explosió d’un dipòsit de gas en un hotel de Peralada ACN
-
Societat Deixen en llibertat la propietària de l'agència de viatges de l'Escala detinguda per estafa Natàlia Pinyol / Agències
-
Política Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín Oriol March
Publicat el
20 de febrer de 2014 a
les 16:24
Et pot interessar
-
Societat
El 95% dels ciclistes no baixa de la bicicleta al Barri Vell de Girona quan ho hauria de fer
-
Societat
El Trueta posa en marxa una nova unitat de recuperació post anestèsia
-
Societat
Aquest és el municipi de la Costa Brava que canvia de nom
-
Societat
Una jove de 18 anys morta i tres ferits en una sortida de via a Lloret de Mar
-
Societat
Cremen una estelada que onejava a la Torre des Baluard de Cadaqués
-
Societat
Tallades l'R11 i la RG1 entre Figueres i Vilamalla per un atropellament
