'No és una despesa, és una inversió', amb aquesta afirmació Sàbat ha assegurat durant la presentació de Konnecta Grup que la quota d'alta de 500 euros no és una despesa per a les empreses, sinó una inversió que tindrà efectes positius a curt termini. L'objectiu és evitar els impagats. Per això, cada empresa anirà afegint les dades actualitzades sobre els seus clients. La informació serà només sobre altres empreses i autònoms i no de casos particulars.
Morositat, impagats, problemes de solvència de les empreses i dificultats per trobar finançament a les entitats bancàries. La crisi en el sector de la construcció ha estat el punt de partida per a la creació d'aquesta nova eina d'Internet. Tant els abonats com l'empresa Konnecta Grup s'encarregaran d'informar en temps real dels problemes d'impagats dels clients.
Sàbat ha detallat que la intenció és que les empreses de la construcció gironina puguin analitzar la trajectòria dels seus clients tant reals com potencials i contribuir a que puguin prendre 'una bona decisió comercial'.
Els abonats podran accedir al llistat de clients (empreses o autònoms) i veure l'estat dels rebuts. Així, veuran si porten els pagaments al dia, si hi ha un retard de menys de quatre mesos que encara no es considera impagat o si, realment, hi ha diversos impagats acumulats. Segons Sàbat, aquesta eina ha de servir per gestionar millor la cartera de clients de les empreses i evitar insolvències per deutes acumulats.
'Hi ha una crisi de confiança cap al sector de la construcció', ha criticat Sàbat. Per aquest motiu, esperen que siguin el màxim d'empreses de la construcció de la demarcació les que s'abonin a Konnecta Grup per poder disposar d'informació real sobre clients i evitar la morositat. Konnecta Grup assegura que el web compleix tots els requisits de la Llei de Protecció de Dades.
500 euros d'alta
Les empreses que es vulguin abonar a Konnecta Grup hauran de pagar una quota d'alta anual de 500 euros i, llavors, la quota s'adaptarà 'a les necessitat i situació de cada empresa', ha explicat l'altra sòcia de la nova empresa, Montse Orpina. Per aquest motiu, afirma que 'la unió farà la força' en el cas de la construcció i que és una inversió 'i no una despesa' per les empreses.
El web entrarà en funcionament l'u de maig amb un nucli de vint-i-cinc abonats. De moment, un centenar d'empreses de la demarcació ja s'han interessat en convertir-se en usuaris. Calculen que hi ha 900 clients potencials a les comarques gironines.
El disseny del web ha anat a càrrec de David Passola, de l'empresa Infoself. Ha explicat que la intenció ha estat crear un portal de fàcil accés i intuïtiu perquè tots els usuaris puguin treure'n profit.