
La revista Today’s Golfer, una de les dues revistes més venudes a Regne Unit i Irlanda especialitzada en golf, va organitzar el passat 3 de gener la primera edició dels TG Travel Awards –premis de viatges de golf- amb el suport dels principals operadors turístics especialitzats del país. Aquests premis tenen la finalitat de reconèixer i guardonar les millors destinacions, camps, hotels/resorts d’Europa, i les votacions les han realitzat golfistes i professionals del sector.
El portal de la revista Today’s Golfer ha publicat la llista de guardonats dels premis en la que la Costa Brava apareix com la tercera Millor destinació de golf Europea -Best Value Destination (Continental Europe)- obtenint l’11% de les votacions per darrera de Turquia, que ha registrat el 19% dels vots, i l’Algarve, a Portugal, amb el 32% de les votacions, guanyadora d’aquesta categoria. La Costa del Sol ha quedat en quarta posició en les votacions a millor destinació europea de golf.
En la categoria Millor camp de golf d’Espanya –Spain. Best Course- , el camp PGA Golf Catalunya de Caldes de Malavella ha obtingut el segon lloc, amb el 20% dels vots, per darrera del camp Valderrama, que ha tingut el 53% de les votacions, i seguit pel camp San Roque, amb el 8% dels vots, ambdós d’Andalusia.
En la categoria Millor hotel/resort d’Espanya –Spain. Best Hotel/Resort-, l’Hotel Melià Golf Vichy Catalán de Caldes de Malavella, de PGA Catalunya Resort, ha obtingut també la segona posició en el rànquing amb el 13% dels vots, seguit per la Quinta, amb el 12%, i per darrera de La Manga, que ha obtingut el 42% de les votacions.
La versió digital de la llista es troba a:
http://www.todaysgolfer.co.uk/Golf/News/searchresults/December-2011/Todays-Golfer-Travel-Awards-roll-of-honour/
El Club de Màrqueting de Golf Costa Brava Pirineu de Girona reforça la seva presència als Països Nòrdics en el 2012
El Club de Màrqueting de Golf Costa Brava Pirineu de Girona, impulsat pel Patronat de Turisme, és l’instrument que permet el desenvolupament del producte en la seva vessant turística, de forma conjunta i cohesionada amb tots els organismes privats que ho desitgen. El Club vetlla en tot moment per uns estàndards de qualitat que permetin oferir el producte amb total garantia de satisfacció i seguretat a tots els golfistes que visiten la destinació. Aquest reuneix 30 empreses, que compleixen els nivells de qualitat exigits pels visitants, entre les quals hi ha representants els vuit camps de golf de la demarcació de Girona, un Pitch & Putt, establiments d’allotjament i empreses de transport de passatgers.
El Club ha aprovat el Pla d’Accions 2012, que treballa per la promoció i comercialització del conjunt de l’oferta de golf de la destinació especialment en els mercats europeus com Països Nòrdics, Regne Unit i França, i que enguany reforça la presència a Suècia amb la participació a l’acció Nordic Golf Travelers Network durant la qual es mantindran entrevistes amb professionals del sector: operadors especialitzats, escoles de golf, periodistes, etc. Més informació: www.golf.costabrava.org
Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesta <<es una satisfacció que des de fora els professionals del món del golf i dels viatges especialitzats en aquest sector reconeguin i valorin la qualitat de la nostra destinació i dels nostres camps i serveis>>. Ramos afegeix que aquestes mencions i guardons, com l’ obtinguda fa uns mesos pel National Geographic Traveler i la guia Frommers, ens han d’esperonar a continuar treballant sumant sinèrgies per abastar més mercats.
La Real Federación Española de Golf ha publicat al novembre de 2011 un estudi, elaborat per l’empresa Aguirre Newman, en el que se situa Espanya com la segona destinació del món receptiva de turistes de golf. El turisme de golf ha generat 1.200 milions d’euros a Espanya anualment i la despesa diària mitja per jugador és de 171 euros, un 75% més que la despesa generada per un turista genèric