La tarifa de la llum pujarà més d'un 11% al gener, possiblement a l'entorn de l'11,5%, després d'haver-se tancat la subhasta elèctrica d'aquest dijous amb increments del 26,5%, que pressionen un 10,5% a l'alça el rebut final, xifra a la qual encara s'hi haurà d'afegir la part corresponent als peatges, han indicat a Europa Press fonts del sector.
La pujada de l'any vinent se suma a les que ja hi ha hagut durant tot l'any: al gener, la pujada ja va ser del 3%; al juliol, de l'1,2%, i a l'agost, del 3,2%. A l'abril, hi va haver una baixada del 6%. L'última subhasta elèctrica, que va servir per revisar la tarifa a l'octubre, es va tancar amb pujades del 7,6%, fet que al seu torn va motivar una pujada del 3,1% als rebuts de l'usuari final.
Així, doncs, incloent-hi l'augment de l'octubre, i sense comptar la pujada que tindrà lloc el gener de l'any vinent, la tarifa elèctrica s'ha encarit gairebé un 11% des del gener del 2012. En una dècada l'increment se situa a l'entorn del 80%.
El resultat de la subhasta d'aquest dijous té un pes proper al 40% sobre la revisió trimestral del gener, mentre que l'altre 60% correspon als peatges, en què es recullen les despeses regulades del sistema elèctric.
La llum es dispara un 11% més
Societat
Del 2012 ençà, la tarifa elèctrica ja s'havia encarit quasi un 11% | En una dècada l'augment arriba al 80%
ARA A PORTADA
-
Política Més d’11.000 persones es manifesten a Girona per la Diada i reclamen deixar enrere els retrets ACN
-
-
Societat Detenen un home a l’Escala per saltar-se tres vegades l’ordre d’allunyament de la seva exparella ACN
-
Política Salellas manté Junts com a soci prioritari i no tanca la porta a negociar «amb qui calgui» ACN
-
Societat Suport psicològic al personal de pal·liatius: la nova mesura per «tenir cura dels que cuiden» ACN
Publicat el
19 de desembre de 2013 a
les 14:05
Et pot interessar
-
Societat
100 evacuats de matinada a Blanes en explotar una bombona de butà
-
Societat
Sanció de 300.000 euros a l'empresa de l'operari que va provocar l'incendi de les Gavarres
-
Societat
Mor un ciclista de 68 anys envestit per una furgoneta a l'Alt Empordà
-
Societat
Mor una dona de 73 anys ofegada a una platja de l'Alt Empordà
-
Societat
Retards de mitja hora a Rodalies per una incidència a l'entrada de Girona
-
Societat
Salut impulsa tres projectes per «posar el domicili del pacient i la comunitat al centre» a Girona
