Nestlé ja exporta a 28 països des de la seva fàbrica de Dolce Gusto a Girona

Publicat el 18 de juny de 2010 a les 11:35

Encara no fa un any que funciona i ja s'ha convertit en un dels estendards de la multinacional. La fàbrica de càpsules per al sistema de cafè Dolce Gusto de Nestlé situada a Girona tindrà operativa la seva quarta línia de fabricació el proper setembre i després d'aquesta fita la producció arribarà fins als 400 milions de monodosi a l'any. Aquesta planta de la multinacional suïssa, en la què s'han invertit 44 milions d'euros i que ha creat cent nous llocs de treball, ja exporta a 28 països d'Europa, Amèrica i Àsia. Precisament els sistemes de cafè han estat els principals impulsors de les vendes de Nestlé a l'Estat durant 2009, segons ha explicat el seu director general, Bernard Meunier.

La filial espanyola de Nestlé va tancar 2009 amb una facturació de 2.077 milions d'euros, un 2,7% menys que l'exercici anterior. Tot i la baixada, Meunier s'ha mostrat satisfet perquè la caiguda no ha estat tan important com a la resta del sector, que es va situar entre el 3,5% i el 4%. Les exportacions van descendir més d'un 8% i van mermar els resultats de la multinacional. El director general ha comentat que això es deu al fet que els països on s'exporta van resultar molt tocats per la crisi econòmica.

Meunier ha assegurat que l'objectiu d'aquest any és 'tornar a créixer i fer-ho creant valor'. L'estratègia que s'ha ficat la companyia es basa en el rellançament de les marques clàssiques, com ara la xocolata 'Nestlé extrafino', Nescafé o la fabada 'Litoral' i en la bipolarització entre productes 'premium' i una gamma a preus assequibles, amb preus que se situaran entre els de les marques blanques i els de les tradicionals.

Arran de la crisi, que ha afectat d'una manera especial les vendes entre el canal de l'hostaleria i la restauració, Nestlé Espanya també ha llançat productes a preus més assequibles per a aquest tipus de clients. Segons Meunier, en els primers mesos de l'any encara és el canal que més pateix.

Tot i això, les vendes de Nestlé durant els primers mesos d'aquest 2010 han evolucionat més positivament, segons ha avançat el director general a l'Estat espanyol. Segons Meunier, el resultat del primer semestre estarà per sobre del què es va aconseguir en el mateix període de 2009 i es tornarà a nivells de l'any anterior.

Meunier ha destacat l'èxit que tenen a Catalunya i l'estat els sistemes de café de Nestlé: Nespresso i Dolce Gusto. Segons ha dit, la segona d'elles, més recent i que es distribueix a través de grans superfícies comercials, ha experimentat un fort creixement i se situa a nivells similars a Nespresso. En aquest cas, la distribució es fa a través de botigues pròpies de la marca. Nestlé té previst inaugurar-ne 8 aquest 2010, entre alters ciutats, a Girona, que se sumaran a les 20 que té a l'Estat –sis d'aquestes, a Catalunya-.