En el marc del projecte Banda Ampla Rural, a les comarques de Girona sÂhan activat 32 entre gener i octubre de 2007 i 4 més estaran en funcionament abans de finals dÂany. A banda de les 7 estacions certificades al Baix Empordà , se nÂhan activat 9 a lÂAlt Empordà , 3 a la Garrotxa i 4 al Gironès. Al Ripollès se nÂhan activat 5 i seÂn posaran en funcionament 3 més bans dÂacabar lÂany i a la Selva se nÂhan certificat 4 i seÂn posarà en funcionament una més abans dÂacabar lÂany.
El projecte Banda Ampla Rural vol garantir les possibilitats de connexió a Internet per a tots els ciutadans de Catalunya amb independència de la població on visquin i sÂestructura en diverses fases. La primera ha inclòs les entitats de població de més de 100 habitants i caps de municipi que no disposen de servei ADSL de l'Alt Pirineu i Aran, les comarques de Lleida, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. La segona fase engloba les comarques de Barcelona, Girona i Catalunya Central i preveu igualment la cobertura de nuclis de població de més de 100 habitants i caps de municipi que no disposen dÂADSL. El servei dÂaquesta fase estarà totalment comercialitzat el 2008 per part de lÂempresa adjudicatà ria, Iberbanda (www.iberbanda.cat), que és la responsable de desplegar aquesta xarxa arreu de Catalunya.
A final del desplegament de la fase II que està previst a les comarques de Girona, 527 nuclis de població tinguin accés a Internet amb tecnologia WIMAX i fins a un total de 571 gaudiran de serveis de banda ampla ja sigui amb tecnologia WIMAX o ADSL. Â