Albert Serra protagonitza el cartell de la Quinzena de Realitzadors de Canes 2009

Publicat el 28 d’abril de 2009 a les 19:33
El disseny és de Michel Welfringer i, la resta de fotos preses en aquella ocasió, serviran per il·lustrar el catàleg d'una programació, del 14 al 24 de maig, que s'ha presentat aquest divendres a París. Serra ha donat a conèixer les seves dues pel·lícules amb difusió internacional en aquesta programació paral·lela del Festival de Canes i que, en aquesta edició, s'obrirà amb el darrer film de Francis Ford Coppola, 'Tetro', rodat a Buenos Aires.

A la foto, Serra apareix a la dreta, mirant Lolita Chammah, filla de la també actriu Isabelle Huppert, i amb un disseny on queden encerclats els seus dos rostres de perfil amb una Q (Quinzena de Realitzadors) i que fa joc amb el tub fluorescent de fons de l'escenari on es va prendre la imatge. Es dóna la casualitat que Huppert serà aquest any la presidenta del jurat del Festival de Canes, l'oficial amb films a competició.

La Quinzena de Realitzadors, que té un caràcter més radical des de la seva primera edició el 1969, se celebra en diferents sales de la ciutat i, des de llavors, ha servit per donar a conèixer autors desconeguts, però que en alguns casos han esdevingut cèlebres. Serra hi va presentar el 2006 'Honor de cavalleria', el seu segon llargmetratge, tot i que el seu nom era pràcticament anònim a Catalunya mateix. L'èxit de la crítica va fer que, la cinta, gaudís d'una projecció internacional. L'any passat, va tornar al mateix certamen amb 'Els cant dels ocells' i, els seus organitzadors, l'han acabat adoptant com algú que els hi identifica amb el seu esperit.
 
Aprofitant els actes en diferents ciutats del món pel 40 aniversari de la Quinzena, el desembre passat es va convidar Serra i Chammah a viatjar a la capital romanesa per efectuar una sessió fotogràfica al Festival del Film Francès de Bucarest. Chammah havia estat present a la Quinzena del 2008 per la seva participació com actriu en les pel·lícules de Louis Garrel i Claire Simon. La resta de fotogrames s'utilitzaran per il·lustrar el catàleg de la programació 2009.
 
Aquesta s'obrirà el 14 de maig amb 'Tetro', l'últim film de l'estadounidenc Francis Ford Coppola que ha rodat a Buenos Aires sobre la immigració italiana a la capital argentina a principis del segle XX. La pel·lícula és una producció nord-americana, italiana i espanyola. El director artístic del certamen, Olivier Père, ha llegit unes paraules enviades per Coppola per la roda de premsa al Forum des Images de París en què el director italo-americà se satisfà de la seva inclusió al programa. Segons ell, la Quinzena 'és una reflexió dels objectius i ideals que tenia a l'inici de la meva carrera' i significa 'un crit d'independència per als joves realitzadors'.
 
En total, la Quinzena d'aquest any compta amb 24 llargmetratges, dels quals deu són òperes primers, encara que en aquesta ocasió no hi ha cap de català o espanyol. A la secció de curtmetratges sí s'inclou 'El ataque de los robots de Nebulosa-5', de l'autor d'Elx Chema García Ibarra. També es retrà un homenatge a la realitzadora japonesa Naomi Kawase, que ja ha estat premiada a Canes amb anterioritat. Després, la programació 2009 viatjarà a París, Brusel·les, Marsella, Roma i Milà.