Denuncien la falta d'independència de l'empresa que mesura la radioactivitat als escolars

Publicat el 26 d’abril de 2008 a les 09:12
 
L'associació relaciona aquesta falta d'independència al fet que Tecnatom estigui participada en un 45% i un 30% per Endesa i Iberdrola, respectivament -dues empreses que són copropietàries de les centrals nuclears d'Ascó i Vandellòs.
 
GEPEC-Ecologistes de Catalunya ha dit en un comunicat que, a causa de la gravetat i extensió de la fuita radioactiva d'Ascó, s'hauria de garantir a les 1.600 persones que hauran de ser sotmeses a una revisió radiològica per part d'una empresa totalment desvinculada a les centrals.
 
L'associació ecologista ha dit, a més a més, que la independència dels resultats d'aquestes proves és dubtosa, ja que Tecnatom és també l'encarregada de mesurar la radioactivitat corporal a l'interior de les centrals nuclears.
 
En referència a l'aparició de partícules radioactives en un camió provinent d'Ascó que anava cap a una deixalleria de Reus, GEPEC-Ecologistes de Catalunya ha assegurat que 'és absolutament impensable que el camió de runa i ferralla no hagués donat positiu en el control que hauria d'haver passat obligatòriament abans d'abandonar la central'. L'associació ha denunciat que aquest fet 'comportaria responsabilitats pels nous càrrecs directius d'ANAV' i 'qüestionaria l'efectivitat dels mecanismes d'inspecció i control del CSN'.