El Congrés demana a Foment que millori les freqüències dels trens entre Barcelona i Figueres

Publicat el 27 de setembre de 2008 a les 11:54
 
A més, insta el govern espanyol a 'iniciar els estudis' per crear un servei de Rodalies integrat per a les comarques de Girona.
 
Tots els grups del Congrés han admès que Girona és una de les demarcacions on cal una millora urgent del servei de ferrocarril, especialment pel que fa a les freqüències de pas dels trens que van o venen de Barcelona, molt inferior a les que uneixen Madrid amb altres capitals de província espanyoles, i inferiors també a les de Barcelona amb les altres dues capitals catalanes.
 
El diputat de CiU Jordi Xuclà ha recordat que en la passada legislatura el debat sobre el mal funcionament del servei ferroviari 'va ser una constant' a Catalunya i que cal una millora 'molt notable' dels serveis de ferrocarril a les comarques de Girona. Aquesta millora, ha recordat, no tan sols hauria d'afectar les línies Girona-Blanes, Girona-Portbou i Girona-Maçanet de la Selva, sinó també, i molt especialment, la connexió amb Barcelona.
 
Segons Xuclà, Girona és la ciutat 'pitjor comunicada' del seu entorn pel que fa a l'últimm tren i a la possibilitat que les persones que hi viuen es puguin desplaçar a Barcelona a treballar, un fet que evidencia la necessitat d'incrementar les freqüències i el ventall horari. El que 'no pot ser', ha afirmat, és que 'en aquests moments hi hagi freqüències de dues hores i dues hores i mitja' que es redueixen, en hora punta, a un tren per hora.
 
En aquest sentit, el text que s'ha aprovat finalment insta el govern espanyol a 'seguir treballant en l'estudi i millora dels horaris de mitjana distància entre Barcelona i Figueres entre les franges horàries de les 6 del matí i les 12 de la nit, amb freqüències no superiors a 30 minuts en hora punta'.
 
El diputat de CiU també ha recordat que el propi Ministeri de Foment ha admès que en els últims dos anys el servei ferroviari a les comarques de Girona ha estat 'molt notablement deficient', amb endarreriments que han afectat treballadors i que han tingut impacte sobre la dinàmica econòmica de milers de persones. Per aquest motiu, ha demanat més inversió en trens, combois, i en les instal·lacions de les estacions.
 
Equiparar les indemnitzacions
 
La proposició no de Llei també vol posar remei a la discriminació dels usuaris del Catalunya Express i Regionals respecte als de Rodalies pel que fa a les indemnitzacions en cas de retard. El text demana a Foment que 'estudiil'equiparació de les indemnitzacions per retard dels trens Catalunya Express i Regionals'.
 
Integració tarifària
 
L'últim punt de la proposta també respon a una vella reivindicació i reclama a Foment que inicii els estudis per a la creació d'un servei de Rodalies integrat per a les comarques de Girona. Xuclà ha recordat que el 2001 Foment i Generalitat van acordar la integració tarifària per a Barcelona. 'No ens agradaria pènsar que allò que va ser possible per a Barcelona en una negociació amb el PP, no pugui ser possible l'any 2008 amb un govern del PSOE', ha dit Xuclà.