Aquesta última, amb dos traçats diferents. El projecte va ser objecte de nombroses al·legacions. El nou estudi de la Generalitat preveu una solució única per al tram de 5 km de la Pera a Corçà i dues per al tram de la variant de la Bisbal. D'aquestes, l'escollida per la Generalitat correspon a la de pas entre el nucli de Fonteta i la Bisbal, que inclou un túnel artificial.
Les modificacions més importants introduïdes ara, respecte a la solució de pas pel sud que s'havia considerat a l'estudi informatiu anterior, es troben en la zona propera a Fonteta i en la zona més propera a Corçà. En concret, en el tram de Fonteta, la variant passarà entre el nucli de Fonteta i la Bisbal d'Empordà però, per tal d'evitar un possible efecte barrera, es planteja un túnel artificial d'uns 675 metres de longitud. L'altra opció presentada pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, però no escollida pel Govern (la Llei exigeix presentar dues alternatives en aquests casos) passa més cap al sud, afectant la zona de les Gavarres.
D'altra banda, a la zona de Vaca Morta, l'enllaç 'Cruïlles - la Bisbal – centre' i l'enllaç 'Corçà – oest', la variant es desplaça uns 400 metres més cap al sud, de manera que el traçat obliga a construir un túnel de 1.075 metres de longitud. D'aquesta manera, el nou enllaç s'aparta de l'ermita de Santa Cristina.
Segons el departament, l'alternativa sud 's'adapta a les previsions contingudes al planejament urbà' de la Bisbal d’Empordà, 'produeix un menor impacte visual i paisatgístic' i 'assegura una connectivitat adequada amb les futures zones de desenvolupament' de la ciutat.