El Gironès Connecta, que és el nom que rep el pla dextensió dels serveis de comunicacions electròniques de la comarca, inclou un total de 42 actuacions, de les quals ja se nhan dut a terme 27, cosa que ha suposat una inversió d 1.470.000 euros. Entre les 15 actuacions que queden pendents de fer, amb un pressupost de 1.216.000 euros, hi ha la construcció de 2 noves torres de telecomunicacions i la compartició de 4 més, actuacions que tenen com a objectiu fer arribar els serveis de TDT principalment, tot i que també banda ampla, a aquells nuclis que encara no en tenen.
El secretari Jordi Bosch ha destacat lesforç que sestà fent per dotar dinfraestructures la comarca, ja que moltes daquestes actuacions es duen a terme en nuclis més petits de 50 habitants que quedarien, dentrada, fora del pla Catalunya Connecta.
Lacte de presentació del Gironès Connecta ha servit també per signar la constitució duna comissió de seguiment entre el Consell Comarcal i la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació. El secretari Jordi Bosch, ha manifestat que amb aquest ambiciós pla es contribueix a potenciar les possibilitats de desenvolupament social, personal i econòmic del ciutadans del Gironès i ha afegit que el pla Catalunya Connecta ens porta al futur daquí al 2010, tot afavorint que la ciutadania i les empreses estiguin connectades al món.
El secretari Bosch també nha destacat la importància estratègica, tot afirmant que la millora de les telecomunicacions està afavorint la cohesió territorial del nostre país i és un valor afegit molt important per a la competitivitat de leconomia del Gironès i, per extensió, de tot Catalunya.
Pla Catalunya Connecta
El pla Catalunya Connecta, impulsat pel Departament de Governació, té una dotació total superior als 110 milions deuros i comportarà la realització de més de 2.000 actuacions a tot el territori nacional, com ara: estudis radioelèctrics, construcció i compartició dinfraestructures i instal·lació dequips, a partir dels quals es realitzarà lextensió dels serveis de comunicacions electròniques. En el seu marc dactuació també es pretén donar respostes específiques a les diferents tipologies de dificultats orogràfiques i de transmissió de senyal radioelèctric del territori català.