El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis de la variant de la C-63 a Amer, en el marc del condicionament del corredor Brugent – Ter (C-63 i N-141). La variant considerada més òptima en els estudis correspon a un via de 5,4 quilòmetres, que discorre per l’est del nucli urbà d’Amer. S’estima que la futura variant comporta una inversió de 27,7 MEUR.
 
La C-63 és una carretera de la xarxa bàsica que uneix Lloret de Mar, Santa Coloma de Farners, Anglès, Amer, les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols i Sant Esteve d’en Bas. El DPTOP va sotmetre a informació pública de l’estudi informatiu del condicionament i variants de la carretera C-63 entre Amer i Anglès i de l’N-141 entre Anglès i Salt (corredor Brugent – Ter), actuacions que tenen com a objectius millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquest àmbit.
 
Com a conseqüència d’aquest procés i de les al·legacions presentades, es va impulsar la redacció de nous estudis, específics, per a les variants d’Amer i de Bescanó. Avui, el DOGC publica l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant d’Amer. Paral·lelament, s’està redactant el projecte constructiu del tram la Cellera de Ter – Anglès i la variant d’Anglès. L’estudi de la variant de Bescanó sortirà a exposició pública l’any vinent.
 
Descripció del traçat
 
El traçat que els estudis plantegen com a més adient correspon al d’una via de 5,4 quilòmetres de longitud i un carril per sentit. Discorre per l’est de la població d’Amer, des de la C-63 actual, a uns 1,7 quilòmetres al sud del nucli urbà, fins al nord d’Amer, a l’altura de la Blanquera de Dalt. S’estima que aquesta via comporti una inversió de 27,7 MEUR.
 
La variant s’inicia a la C-63, prop de la colònia de la Hidroelèctrica. A un quilòmetre del punt d’origen, es preveu un enllaç (sud) després del qual el traçat es desplaça cap a l’est i creua el riu Brugent mitjançant un viaducte de 380 metres de longitud.
 
Posteriorment, la variant passa entre el riu Brugent i la urbanització Solivent. Per a l’accés a aquesta zona, es preveu la formació d’un viaducte de 130 metres, que creua sobre el tronc de la variant. A continuació, la variant es desplaça cap a l’oest, cap a l’actual C-63, per formar un segon enllaç (nord). El traçat de la variant finalitza uns 500 metres després d’aquest enllaç.
 
A més de les estructures esmentades, també es preveu la formació de dos passos de fauna i de tres passos inferiors per a donar continuïtat a camins. Així mateix, s’inclou la construcció d’11 murs d’alçades variables entre 2 i 8 metres. La nova carretera estarà  formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres, cadascun
 
Per a facilitar la connectivitat i l’accessibilitat al nucli urbà, la nova carretera compta amb dos enllaços:
 
Enllaç sud: correspon a un semienllaç que permet accedir a Amer venint des del sud i entrar des d’Amer a la C-63 cap al sud). Està format pels ramals dels moviments corresponents, que inclouen un pont sobre el tronc de la variant, i per una rotonda a nivell situada sobre l’actual carretera C-63, a poca distància del cementiri.
Enllaç nord: se situa al nord del nucli urbà d’Amer, a uns 1,5 quilòmetres. Està format per una rotonda a diferent nivell, aixecada sobre el tronc de la variant, juntament amb els ramals de connexió corresponents.
							
																					
														
								Els estudis de la variant d'Amer, a informació pública
La variant considerada més òptima en els estudis correspon a un via de 5,4 quilòmetres, que discorre per l’est del nucli urbà
 
        - Gent amb mascareta a Manresa -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
- 
													
													
															  
- 
													Bales de palla i pintades a les oficines comarcals d'Agricultura per la gestió de la dermatosi Redacció  
- 
													Una manifestació a Sant Hilari demana la dimissió de l'alcalde per la pujada del rebut de l'aigua Redacció  
- 
													
													
															  
- 
													La consellera de Drets Socials visita la residència de Sant Hilari: més d'un milió d'euros invertits Redacció  
Publicat el 24 de novembre de 2010 a les 20:21
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												La CUP denuncia que la família de Pilar Rahola té pisos turístics il·legals a Cadaqués Societat
												La CUP denuncia que la família de Pilar Rahola té pisos turístics il·legals a Cadaqués
- 
												 Societat
												La plantilla de neteja de Girona denuncia "tàctiques de pressió" per treballar durant les Fires Societat
												La plantilla de neteja de Girona denuncia "tàctiques de pressió" per treballar durant les Fires
- 
												 Societat
												La Vall de Camprodon protesta contra el projecte de telecabina a Vallter Societat
												La Vall de Camprodon protesta contra el projecte de telecabina a Vallter
- 
												 Societat
												Un ferit greu i dos lleus en una col·lisió frontal entre dos turismes a l'N-II a Fornells de la Selva Societat
												Un ferit greu i dos lleus en una col·lisió frontal entre dos turismes a l'N-II a Fornells de la Selva
- 
												 Societat
												Un taller per a gent gran per evitar estafes virtuals inaugura la Catosfera Societat
												Un taller per a gent gran per evitar estafes virtuals inaugura la Catosfera
- 
												 Societat
												Girona es consolida com la capital digital catalana amb la 18a edició de la Catosfera Societat
												Girona es consolida com la capital digital catalana amb la 18a edició de la Catosfera

 
															 
															 
															 
															 
															