Els agents treballen amb la hipòtesi que el mòbil de l'assassinat fos una revenja, però encara no s'ha localitzat cap sospitós. D'altra banda, també s'està pendent dels resultats del laboratori de Toxicologia per aclarir la mort d'una mare i les seves dues filles, aquest cap de setmana passat a Caldes de Malavella. Tot apunta, però, que la dona va matar les nenes Âde 4 i 9 anys- i després es va suïcidar.
El primer crim d'aquest 2007 a la demarcació va passar el mes de març a Ripoll. El dia 3 es va trobar el cadà ver d'una advocada i exjutgessa del municipi de 48 anys, Conxita Huerta, que va morir assassinada a mans del seu company. L'home, Ferran Domingo, feia uns dos anys que mantenia una relació sentimental amb la vÃctima. Després d'escanyar-la, l'assassà es va penjar al garatge de la seva casa de Campdevà nol (Ripollès).
Dos mesos més tard, el dia 3 de maig, es va localitzar el cadà ver d'un indigent d'origen gallec a Puigcerdà . La vÃctima, José Manuel DomÃnguez, tenia 49 anys i era conegut amb el sobrenom de 'l'Anglès'. El seu cadà ver es va descobrir en una masia abandonada del carrer Pedregosa. Els Mossos d'Esquadra van detenir un altre indigent amb qui compartia el refugi, de nom Michel. L'indigent, d'origen francès i de 51 anys, va admetre haver matat la vÃctima després que els dos discutissin.
El dissabte 12 de maig, un camioner que agredia la seva dona als Hostalets de Llers (Alt Empordà ) va matar-ne a trets un altre, veà de la parella, que va intentar ajudar-la. Els fets van tenir lloc en uns apartaments del municipi. La vÃctima, Corrado Ventura, tenia 44 anys i era italià . L'agressor, Suad Ahmetkadic, d'origen bosnià i que tenia 48 anys, es va suïcidar disparant-se un tret al cap quan els Mossos d'Esquadra van arribar al domicili.
A principis de juny, els mossos van trobar el cadà ver esquarterat d'una jove prostituta a l'abocador de Lloret de Mar (Selva). La investigació dels fets va començar després que unes companyes de la vÃctima, que tenia 28 anys, denunciessin que no l'havien tornada a veure d'ençà que es va citar amb un client a la zona dels Pins de Blanes. Els Mossos van detenir un jove de 32 anys, José MartÃn C., a qui s'acusa d'haver matat la noia, trossejar-la i llençar-la a un contenidor.
També aquell mateix mes, va tenir lloc un dels crims que més interrogants han deixat a la demarcació aquest 2007. La nit del 17 al 18 de juny, un motorista va matar un jove de 25 anys veà de Vidreres, LluÃs Heredia. La vÃctima va morir apunyalada en un voral de la N-II, després que l'assassà els fes aturar. Els Mossos d'Esquadra encara no tenen cap culpable per aquest cas.
Dos crims amb pocs dies de diferència
El mes de juliol, i amb pocs dies de diferència, Blanes va ser l'escenari de dos nous crims. El 21 de juliol, els mossos van trobar el cadà ver d'una à via de 73 anys, Antònia RamÃrez Castro. La vÃctima va trobar l'habitatge regirat, com si la vÃctima hagués patit un robatori, i va obrir una investigació. Uns dies més tard, un home de 43 anys, José Luis Vergara, es va entregar a la caserna de la Guà rdia Civil de Salou. Va explicar que havia exigit diners a l'à via i, com que aquesta es va negar a donar-li'n, la va asfixiar amb un coixÃ.
Quatre dies més tard, el 25 de juliol, es va trobar el cadà ver d'un alemany de 54 anys enmig del bosc de Can Rabassa, també a Blanes. El cadà ver de la vÃctima Âa qui havien apallissat- tenia les mans lligades a l'esquena i estava en avançat estat de descomposició. Els Mossos d'Esquadra treballen amb la hipòtesi que l'assassinat es devia a una revenja, però encara no s'ha localitzat cap sospitós del crim.
Nena de 6 anys degollada
El passat 19 de setembre, Girona va viure un dels crims que més han colpit l'opinió pública aquest 2007. Una veïna del barri de Can Gibert del Pla, Rosa Maria Carreras, va degollar la seva filla, de només 6 anys. El crim va tenir lloc al domicili de la famÃlia, situat al carrer Finestrelles de la ciutat. La mare homicida està ingressada en un mòdul psiquià tric de Can Brians.
El 16 d'octubre, un jove de Vilafant de 24 anys, LluÃs Giró, va degollar un noi d'origen bolivià al mig d'un dels carrers del poble. La vÃctima, Wilber Carmelo Arancibia, tenia 28 anys i era l'oncle del a seva ex-xicota. El crim va passar al carrer Sant Cebrià , enmig d'una discussió, i el cadà ver de la vÃctima presentava set ganivetades. La policia va detenir el jove al mateix lloc dels fets.
Dues setmanes més tard, el 3 de novembre, un home xinès de 74 anys, Muk-Wo Law, va escanyar la seva dona a Girona. La vÃctima, Shuwen Lin, tenia 69 anys i s'estava separant amb Law. Aquell dia, a les quatre de la tarda, la parella va discutir al pis del fill Âsituat al carrer de la Rutlla i l'home es va encabritar. Aleshores, va colpejar la vÃctima i la va escanyar amb les mans i un mocador. Després, es va entregar.
El darrer dels crims d'aquest 2007 a les comarques gironines ha tingut lloc aquest mateix cap de setmana passat. Dissabte al vespre, els Mossos d'Esquadra van trobar els cadà vers d'una dona de 42 anys, Esperança Cortés, i de les seves filles de 4 i 9 anys al seu domicili de Caldes de Malavella. El cas es troba ara pendent dels resultats dels anà lisis enviats a Toxicologia, però els agents creuen que la dona va matar primer les filles i, després, es va suïcidar.
Esquelet a sota l'asfalt
A més d'aquests casos, el passat 15 de gener es fa fer una troballa macabra sota l'asfalt d'una urbanització de Lloret de Mar (Selva). Els operaris d'unes obres van trobar un esquelet enterrat a uns 60 centÃmetres de profunditat en una parcelÂla del carrer Montecarlo, situat a la urbanització Font de Sant Llorenç. El cos segurament va ser enterrat en el moment de pavimentar el carrer, ara fa uns trenta anys. De moment, encara no s'ha identificat a qui pertanyien els ossos, ni tampoc se saben les circumstà ncies de la mort.