Tot i això, es duran a terme de manera esglaonada en funció de la situació econòmica de l'empresa. Cotec ha presentat l'ERO després que el setembre passat va patir un descens de vendes d'un 50%. Segons el president del comitè d'empresa, Xavier Comes, és una 'mesura de supervivència' ja que Cotec tem que 'el 2009 vagi malament'. Tot i això, ha deixat clar que 'l'empresa no tanca', sinó que es tracta d'un 'pla de viabilitat'.
El pla de viabilitat que inclou l'ERO afecta el 25% de les despeses globals de Cotec. L'empresa, dedicada a la construcció de portes i finestres de PVC, disposa de dotze mesos per aplicar l'expedient.
L'ERO, que obeeix a causes objectives a causa de la baixada de vendes, afectarà els muntadors i el personal de fàbrica i d'administració. Segons han explicat fonts sindicals a l'ACN, els treballadors encara no s'han assegut a negociar les condicions d'aquest expedient de regulació. L'empresa disposa de trenta dies per negociar les indemnitzacions.
Les negociacions sobre les condicions d'aquest ERO i quins treballadors s'inclouran a la llista no han començat, segons fonts sindicals. Comes ha dit que intentaran reduir el nombre d'empleats afectats i s'ha mostrat confiat que la llista no augmentarà. Les dificultats actuals de l'empresa vénen donades per l'actual crisi de la construcció i els problemes per aconseguir finançament, a més dels impagats. Tot i això, Comes ha explicat a l'ACN que 'la línia de producció' de Cotec no està aturada'.
Segons ha pogut saber l'ACN, l'empresa anava bé abans de tancar a l'estiu perquè tenia les previsions cobertes. Tot i això, arran de la crisi de la construcció, va acumular impagats. Aquest fet, juntament amb la falta de concessió de crèdits per part dels bancs, va provocar que l'empresa, que depèn directament de la construcció perquè els seus clients són els promotors i els constructors, entrés en crisi.
Cotec és una empresa originària de Cassà de la Selva i actualment té les seves instal·lacions al polígon industrial de Riudellots de la Selva (Selva).
L'ERO de Cotec arriba la mateixa setmana en què Hutchinston també n'ha presentat un que preveu suspendre temporalment els contractes de 400 treballadors de la plantilla de Palamós (Baix Empordà).
Fa dues setmanes, Torraspapel també va presentar un ERO, que afecta 200 treballadors de la planta de l'empresa de Sarrià de Ter (Gironès).