Els usuaris gironins donen a Renfe una treva per millorar el servei

Publicat el 08 de febrer de 2009 a les 06:30
 

Concretament, el director de Mitja Distància de Renfe Manuel Simón ha promès que 'en menys d'un mes la validesa de l'abonament de 10 viatges serà de 45 dies enlloc de 30 dies'.

A més, aquest càrrec de la companyia ferroviària ha dit que estudiaran la possibilitat que hi puguin haver compensacions econòmiques mentre durin els retards en aquesta línia, que utilitzen cada dia uns 13.500 passatgers.

I és que una de les peticions que inclou el document de 23 demandes que els portaveus de les usuaris del trajecte entre Barcelona i Girona han fet arribar a la direcció de la companyia és que, mentre durin les obres del tren d'Alta Velocitat, el preu de l'abonament s'abarateixi un 35%.

Un portaveu dels passatgers afectats pels retards, Albert Orriols, ha explicat que Renfe ha arribat a la reunió sense cap proposta a sobre de la taula, i simplement s'ha limitat a atendre les queixes dels usuaris. De la cimera se'n va 'amb la sensació que Renfe té voluntat de resoldre els problemes', atès que la línia ferroviària entre Figueres-Barcelona és la més concorreguda de l'Estat i també la menys deficitària.

Ferran Bofill, usuari que també ha estat present a la reunió amb Renfe, ha explicat que assumeix que el trajecte pugui durar més a causa de les obres. 'Amb els anys hem passat de trigar una hora i deu minuts a una hora i mitja'. A més, ha dit que fins que 'mentre Renfe no sàpiga gestionar de manera eficaç la línia de Rodalies, hi haurà problemes i retards en el trajecte fins a Girona'.

D'altra banda, Renfe ha insistit que es compromet a millorar el servei d'informació als usuaris, així com incorporar 18 nous trens de la sèrie 449 en el decurs de 2009, i ha tornat a demanar paciència i comprensió mentre durin els retards que es poden ocasionar a causa de les obres de millora de la xarxa ferroviària convencional i la construcció de la línia d'Alta Velocitat.