Què és el «núvol» de Jordi Roca i per què ha rebut una allau de crítiques a xarxes?

L'última creació del prestigiós xef gironí, difosa per una influencer a Instagram, serveix per reobrir el debat sobre els preus a l'alta gastronomia

Redacció
23 d'agost de 2024, 13:20
Actualitzat: 13:40h
Andrea Dalmau tasta el "núvol" de Jordi Roca
Andrea Dalmau tasta el "núvol" de Jordi Roca | TikTok

Ja fa anys que l'alta gastronomia s'ha convertit en tota una tendència entre els i les influencers, així com les classes més benestants. De fet, Catalunya és un dels indrets més coneguts del món per la qualitat de la seva cuina i de punta a punta del territori podem trobar establiments que ofereixen experiències del tot selectes als seus i les seves clientes.

Un d'aquests llocs és, precisament, el conegudíssim Celler de Can Roca, que dirigeix un dels xefs més coneguts del món, el gironí Jordi Roca. Ell mateix rep al seu restaurant milers de persones durant l'any que degusten els seus creatius plats, no només pel sabor, sinó també per la manera en què es presenten. 

N'ha estat testimoni Andrea Dalmau, una influencer amb més de 240.000 seguidors i seguidores a Instagram coneguda, entre d'altres, per ser la parella de l'exfutbolista del Barça Munir El Haddadi. El curiós del cas és que la jove ha penjat un vídeo a les seves xarxes socials d'una experiència amb un plat que ofereix el Celler conegut com el núvolTal com ha explicat públicament el mateix Jordi Roca, es tracta d'unes postres en forma de "núvol d'infusió" fetes de trompeta de la mort, gelat de mel d’avet i trompeta de la mort, crumble de trompeta de la mort, fulles cruixents de cacau i pi, pols de pi, paté de fruit de remolatxa, i destil·lat de terra de bosc humida.

En el clip veiem com el xef li posa la creativa creació a la boca. "Que Jordi Roca et doni el seu núvol", ha escrit a la publicació Dalmau. Internet, però, ha bullit ràpidament amb les respostes. "Si hi ha gent que ho paga, doncs allà ells... si uns senyors volen crear un art modern perquè així ho fan... els diners que paguen són desorbitats...", ha estat un dels comentaris més aplaudits. No obstant això, també hi ha hagut altres crítiques cèlebres, com ara: "No sé quant va pagar, però qualsevol quantitat és massa".

Ara bé, hi ha hagut altres usuaris i usuàries que han volgut aplaudir la feina feta per l'establiment. "Esteu sent extremadament cunyats amb el vídeo del Jordi Roca, com si anar al Celler fos només aquesta experiència de quatre segons. Pot ser igual de criticable, però no és això, ha dit un. "Segur que aquesta gent sí que pagaria 100/200 euros per veure un partit de futbol al camp tipus Madrid-Barça", ha apuntat un altre. Sigui com sigui, l'únic que està clar és que l'experiència de la jove influencer ha servit per reobrir el debat dels preus a l'alta gastronomia.