Es tracta d'oferir transport públic a la població perquè deixi aparcat el vehicle privat per anar de festa. Els busos entre Salt, Platja d'Aro i Palafrugell i entre Girona, Figueres i Roses circularan tots els dies d'estiu, fins el dia 31 d'agost, i tots els caps de setmana de l'any des de les deu de la nit i fins a les set del matí.
Concretament, aquests autobusos faran el recorregut de Salt i Girona a Palafrugell -passant per Platja d'Aro, Sant Antoni de Calonge i Palamós- totes les nits d'estiu i els caps de setmana de tot l'any entre les deu de la nit i les vuit del matí. L'altra ruta és entre Girona, Figueres i Roses -que també passa per Empuriabrava- amb un servei continu d'autobusos que circulen totes les nits d'estiu i els caps de setmana de tot l'any entre les 22 i les 7 del matí.
El projecte vol promocionar el transport públic com a alternativa al vehicle privat entre la gent, especialment la més jove, que es desplaça a les zones d'oci nocturn de Girona durant els mesos d'estiu. Els objectius d'aquesta campanya són donar a conèixer el servei i facilitar la mobilitat entre les zones d'oci així com incrementar la seguretat a les carreteres en un període en què el bon temps i les vacances fan que augmenti notablement el trànsit a l'entorn de les zones de lleure nocturn, sobretot les costaneres.
La novetat d'aquesta campanya respecte al projecte que havia promogut la Generalitat en estius anteriors és la col·laboració entre diversos departaments i, sobretot, amb la FECASARM. El BusNit pretén unir esforços de tots els departaments implicats i del sector privat per tal que el servei sigui més atractiu i conegut per als nous usuaris.
De la iniciativa del departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació n'ha sorgit la col·laboració de FECASARM, fent possible que els locals d'oci adherits a la campanya ofereixin avantatges als usuaris del BusNit. A partir d'aquesta setmana, la majoria dels 200 establiments gironins adherits a la FECASARM obsequiaran amb una consumició no alcohòlica aquells clients que els mostrin un tiquet del BusNit i amb descomptes en el preu d'entrada als locals. La federació ha aconseguit no només la complicitat de molts establiments, sinó també la d'un parell de marques de begudes per tal de poder dur a terme aquesta acció.
La Secretaria de Joventut ha participat en la imatge de la campanya per tal de dirigir la difusió del servei a la població jove, col·lectiu especialment potencial a ser usuària del servei. Així mateix, dóna a conèixer el BusNit a través de la seva xarxa de punts d'informació Juvenil ja que disposen d'aquest servei la majoria de les localitats per on el BusNit passa, en total 17 municipis.
En total, està previst distribuir 100.000 díptics i 500 cartells gràcies a la implicació de tots els estaments que participen en el projecte. Així mateix, els usuaris podran consultar les dades del BusNit a través del servei d'atenció ciutadana 012, i els webs de referència dels estaments participants.