L'objectiu principal del conveni és propiciar la inclusió de persones excloses del mercat laboral que compten amb iniciatives emprenedores per a la generació d'ingressos, a través de la concessió de microcrèdits.
Les tres entitats promouran el microcrèdit com a eina d'inserció laboral. D'una banda, la Cambra de Comerç de Girona atendrà les propostes dels emprenedors ajudant-los a fer un pla d'empresa, i facilitarà als usuaris tota la informació i assessorament sobre el Programa de Microcrèdit Social.
Seguidament, la CP'AC analitzarà els projectes i, conjuntament amb la Fundació Un Sol Món, decidiran si s'atorga o es denega el microcrèdit. Posteriorment la CP'AC també realitzarà el seguiment de les iniciatives empresarials resolent i anticipant els dubtes que puguin sorgir.
Els Microcrèdits Socials són coneguts en el sistema financer mundial com a operacions de petit import que tenen com a finalitat el finançament de projectes d'inversió viables i vinculats a lautoocupació de persones en risc dÂexclusió del sistema financer.
La Fundació Un Sol Món de l'Obra Social de Caixa Catalunya, entitat pionera en la introducció del microcrèdit a Espanya, desenvolupa el programa de microcrèdits des del 2001. Fins l'actualitat se n'han concedit un total de 1.257, fet que suposa una inversió de 11,5 milions d'euros, amb un import mig per crèdit de 10.000 euros. Aquests es reparteixen entre homes (45%) i dones (55%) i entre persones d'origen majorità riament extracomunità ries (75%). S'han creat 2.000 llocs de treball directes que beneficien al treballador i a la unitat familiar (prop de 3.000 beneficiaris).
L'acte ha comptat amb la presència del president de l'Ãrea de Desenvolupament Empresarial de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fà brega i Vilà , i del director de la Fundació Un sol Món, Ãngel Font i Vidal.