La Diputació de Girona acaba de finalitzar diverses inversions de millora a la xarxa viària de les comarques gironines. Les set obres completades, distribuïdes en diferents comarques, han representat una inversió total de més de 3 milions d'euros, sense comptar les expropiacions, i s'han executat en els darrers mesos.
Una d'aquestes obres acabades es tracta de la travessera de la Vall a Llers, la GIP-5107, a l'Alt Empordà. Es tracta d'una carretera interurbana entre les poblacions de Llers i la Vall, de la qual s'ha ampliat la calçada fins als sis metres amb més 0,5 de voral a cada banda. Així mateix, també s'ha ampliat el pont sobre el torrent d'en Xibeques. En total, s'hi ha invertit 419.406 euros.
Una altra actuació s'ha fet a la carretera d'accés a la Pera, la GIV-6425, al Baix Empordà. Els treballs han consistit en la millora de la carretera que uneix la C-66 i el poble de la Pera, s'ha ampliat la calçada fins a sis metres i s'ha deixat un mentre més de voral a cada banda. També s'han corregit corbes, i s'ha construït un nou pont sobre la riera de Púbol. Aquestes obres es van allargar substancialment, a causa de l'aparició de restes arqueològiques que van comportar una intervenció per a recuperar-les. En total, el cost de les obres ha estat de 483.340 euros, més 92.474 euros de la intervenció arqueològica.
Altres treballs s'han fet a la carretera de Begur a Sa Tuna, la GIV-6535, també al Baix Empordà. Aquesta és una carretera en un terreny accidentat, amb un traçat tortuós i que comptava amb una amplada molt limitada, d'entre quatre i cinc metres. Per aquest motiu, s'ha ampliat la calçada fins als sis metres, per a la seva cessió a l'Ajuntament de Begur, ja que es tracta d'un tram que ha passat a tenir característiques urbanes. El cost total de l'obra ha estat de 399.173 euros.
A Esclanyà s'ha reforçat la carretera que va de Begur a Palafrugell, la GIP-6531, passant per aquest municipi del Baix Empordà. Es tracta d'una carretera que comptava amb un ferm molt envellit, que calia reforçar amb un nou asfaltatge. Així mateix, s'ha aprofitat per millorar el drenatge i la senyalització de la via, així com la visibilitat de les cruïlles amb la urbanització Residencial Begur, i la d'accés a Esclanyà. El cost total ha estat de 708.836 euros.
La Diputació també ha actuat en el tram urbà de la GIP-6831 de Blanes a Malgrat, a la Selva, pel tram urbà de la ciutat. Aquestes obres han estat motivades per la posterior cessió d'aquest tram urbà a l'Ajuntament de Blanes i han consistit en una ampliació de calçada (6'5 metres més dos metres de vorals), urbanització dels lateralsi construcció d'una rotonda a la confluència amb l'avinguda Catalunya. El pressupost total ha estat de 716.114 euros.
Una altra actuació s'ha fet a la variant del veïnat Cirera, a la Vall d'en Bas, a la GIP-5226. Fina ara, la carretera que travessa aquest veïnat de la Garrotxa passava al costat de les cases, motiu pel qual es va acordar la construcció d'una variant, i la cessió de l'antic traçat a l'Ajuntament de la Vall d'en Bas. La nova calçada compta amb sis metres d'amplada, més 0'5 de voral a cada banda, i ha comportat també la construcció d'una obra de fàbrica per salvar el rec Tinosell. El cost total ha estat de 228.555 euros.
A la travessera de Crespià, la GIP-5121, al Pla de l'Estany, s'ha fet una actuació de millora a la carretera que compta amb una calçada mínima de 6,2 metres, s'ha construït una vorera de sauló amb una amplada d'1'5 metres. Així mateix, també s'ha millorat el drenatge cap a la riera Merler. En total, les obres han tingut un cost de 75.550 euros.