La Diputació tornarà a insistir a l'Estat per les obres a la N-II

El PSC proposa demanar a Foment si ja disposa de finançament per als trams entre Tordera i Caldes de Malavella

Publicat el 15 de febrer de 2011 a les 17:33
El tram d'obres de la N-II, al seu pas per Caldes de Malavella, aturat. Foto: ACN

Un any després que la Diputació de Girona reclamés a l'estat espanyol que s'executessin les obres aturades de la N-II a la demarcació, aquest dimarts l'organisme ha tornat a acordar demanar al Ministeri de Foment que reemprengui les obres, a proposta del portaveu de CiU, Jaume Torramadé. Per la seva banda, el portaveu del grup del PSC, Narcís Casassa, ha explicat que el Ministeri 'no ha estat amb els braços plegats', ja que està buscant finançament per als trams entre Tordera i Caldes. En aquest sentit, ha avançat que el seu grup probablement proposarà demanar a Foment si s'ha avançat en la recerca d'aquest finançament, així com també que es concretin terminis.

En la seva intervenció durant el ple, Torramadé ha reflexionat que un any després de la moció de la Diputació per les obres de l'N-II, no hi ha 'ni planificació, ni inversió, ni dotació, ni execució'. 'Ha passat un any i estem allà mateix', ha subratllat. Així, ha instat a fer de nou el reclam al govern espanyol, en el mateix sentit que l'any passat.

Reclamar el desdoblament per al 2015

En concret, les peticions que Torramadé vol fer tornar a arribar a l'Estat són que reprengui les obres aturades; requerir-li que s'accelerin els processos administratius per garantir l'execució de les obres en els trams no iniciats; que el govern estatal garanteixi les dotacions pressupostàries per al finançament de la totalitat del desdoblament, i que es comprometi 'en ferm' a haver executat el cent per cent del desdoblament el 2015 com a data última.

Per la seva banda, Casassa ha respost que des de Foment 's'ha avançat per solucionar-ho', especialment en els trams entre Tordera i Caldes de Malavella, tot i que ara cal mirar 'si és veritat que hi ha confirmades vies de finançament', i comprovar si hi ha terminis per tornar a començar les obres. Tot i així, juntament amb el president de la Diputació, Enric Vilert, s'ha mostrat favorable a reclamar de nou a l'Estat que s'impliqui en l'N-II. En aquest sentit, Vilert ha lamentat que les obres avancen a ritmes més accelerats quan es tracta d'algunes carreteres de la resta de l'estat espanyol.

Quant a la forma de la reclamació, Torramadé ha proposat anar més enllà de l'any passat i fer-ho per carta al Ministeri de Foment, per després poder passar la resposta rebuda als consistoris afectats. Ara, doncs, caldrà consensuar el text de l'escrit que es preveu fer arribar al govern estatal.