Gairebé una de cada tres persones que han mort a les carreteres gironines han estat víctimes d'accidents de trànsit a la Nacional II. Durant el 2009 hi ha hagut un total de 62 víctimes mortals a les vies interurbanes de la demarcació de les quals 18 han perdut la vida en aquesta carretera. Això representa el 29% de les víctimes totals. El delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy, ha afirmat que és perquè és una de les vies més transitades i, per tant, amb més probabilitats de ser on hi hagi accidents. En altres vies com l'autopista AP-7 hi han mort tres persones, a la C-31 vuit i a la C-63 sis. Enguany, hi ha hagut dotze víctimes mortals més que l'any passat a la xarxa viària gironina.
La Nacional II és un dels punts negres de la xarxa viària gironina. És la carretera que més víctimes mortals per accidents de trànsit acumula. Jordi Martinoy ha afirmat que és una de les vies que té més trànsit. Així, tot i que afirma que caldrà analitzar aquestes dades per emprendre mesures dirigides a reduir la sinistralitat, afirma que en les carreteres on passen més vehicles és, per probabilitat, on hi haurà més accidents.
A més, Martinoy deslliga l'increment de víctimes mortals de les obres i de l'estat de la carretera i posa com a exemple l'AP-7. En el tram en obres de l'autopista, amb la velocitat limitada a 80 km/h, no hi ha hagut cap accident mortal. 'La base de tot plegat és el conductor, ha de tenir una circulació adequada a la via i respectar la senyalització', ha afirmat Martinoy. Durant les obres els Mossos d'Esquadra fan controls de velocitat amb radars mòbils. Des de l'inici de les obres han imposat 2.236 denúncies.
A les comarques gironines hi ha hagut un 'repunt' en la sinistralitat a la xarxa viària. Mentre que durant el 2008 van perdre la vida 50 persones en 46 accidents, durant el darrer any van morir 62 persones en 53 accidents. Una de les mesures que emprendrà el Govern aquest any és instal·lar deu radars nous a les carreteres gironines per controlar l'excés de velocitat, un dels principals motius dels accidents.
La comarca que ha sortit més mal parada durant el 2009 ha estat l'Alt Empordà, on han mort 18 persones, un 157% més que l'any anterior. La majoria dels accidents són col·lisions frontals i les sortides de via. 'Combatre les distraccions i la velocitat inadequada en la conducció' seran les prioritat tant del Govern com dels Mossos d'Esquadra durant aquest any.
Durant el 2009 hi ha hagut un increment del 10% en el nombre de camions implicats en accidents. En un any han passat d'estar implicats en 19 accidents a estar-ho en 21. Martinoy afirma que les comarques gironines és una demarcació de pas habitual de camions i que aquest és el motiu de l'increment. A més, enguany també hi ha hagut un autobús implicat en un accident a Bàscara.
Una dada 'preocupant', segons el director dels serveis territorials d'Interior a Girona Marc Vidal, és que durant el 2009 hi ha hagut sis accidents múltiples. Això vol dir col·lisions en les quals han mort dues persones o més.
Menys motos
Un any 'dolent' però amb algunes dades positives a destacar com, per exemple, que s'han reduït un 63,3% el nombre de motocicletes implicades en els accidents mortals. Mentre durant el 2008 hi va haver onze motos implicades en accidents mortals, el 2009 la xifra ha caigut fins les quatre.