L'exercici ha simulat un vessament de querosè i la topada d'un dels autocars que transporten turistes amb una aeronau. A l'autocar hi viatjaven una setantena de voluntaris. A la hipotètica incidència, dos passatgers han perdut la vida i 21 han resultat ferits, quatre d'ells de gravetat. El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, ha concretat que s'ha utilitzat un autocar, tot i que la majoria d'embarcaments no el facin servir, 'per simular la situació en què hi pugui haver més risc'.
El simulacre ha començat pels volts de dos quarts de dotze del migdia. En un costat de la plataforma, s'havia simulat un vessament de combustible amb un camió de Bombers i la part davantera d'una aeronau. De cop, un autocar ple de passatgers conegut amb el nom de jardinera- ha xocat contra el davant de l'avió.
A dins el vehicle hi viatjaven una setantena de voluntaris de l'Escola d'Infermeria. A conseqüència de la topada, hi ha hagut 21 ferits quatre d'ells greus- i dos morts. L'abocament de querosè a la pista no s'ha arribat a encendre, i la majoria dels ferits han pogut sortir del vehicle pel seu propi peu.
Fins al lloc dels fets s'hi ha desplaçat, per aquest ordre, dotacions dels Bombers, la Guàrdia Civil, els Mossos d'Esquadra, el Cos Nacional de Policia (CNP), els equips d'emergència del SEM i la Creu Roja. En total, al simulacre hi ha participat set dotacions de Bombers, trenta efectius dels mossos, catorze guàrdies civils i setze policies nacionals.
L'arribada dels diferents cossos d'emergència i seguretat s'ha fet respectant els temps reals en què es calcula que arribarien a la pista si es produís un accident. Així, per exemple, les ambulàncies no han entrat a la plataforma de seguida sinó que ho han fet al cap d'una quarantena de minuts.
El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, ha concretat que aquest tipus de simulacres serveixen per 'verificar la coordinació dels diferents cossos que hi intervenen i aprendre dels errors'. Cerezo ha ressaltat que els simulacres s'han d'anar fent 'sovint' per millorar l'operativitat.
Càrrega de combustible
El director ha admès, però, que l'exercici d'aquest dimecres no és 'l'habitual', perquè no hi ha hagut flames. 'Però en aquest cas volíem treballar altres situacions hipotètiques de tasques que realitzen els Bombers i que són habituals en l'operativa de l'aeroport de Girona: les càrregues de combustible', ha indicat Eduardo Cerezo.
A més d'estroncar el vessament, els Bombers també han pogut fer l'excarceració dels hipotètics ferits i víctimes mortals del simulacre. Pel que fa a l'ús de la jardinera, tot i que Cerezo ha admès que a les installacions aquesta mena d'autobusos no s'utilitzen habitualment Ryanair no en fa servir però Wizzair sí-, però que s'ha anat a buscar 'la situació més desfavorable'.
La durada total del simulacre ha estat d'aproximadament una hora i mitja. Cerezo ha indicat que els temps de resposta s'han situat 'en una manera raonable' però que s'analitzaran aquesta tarda en una reunió posterior entre tots els agents implicats.