L'AP-7, lliure de restriccions al trànsit per les obres durant l'estiu

L'autopista AP-7 al seu pas per les comarques gironines ja es troba lliure de les restriccions al trànsit que comportaven les obres d'ampliació del tercer carril. Tal com va anunciar Acesa, durant l'estiu els treballs viaris no afectaran la calçada amb l'objectiu de permetre la mobilitat dels usuaris.

  • 576_1248970027ap7obres1
Publicat el 30 de juliol de 2009 a les 18:05

Per això, els operaris ja han retirat els senyals que limitaven la circulació a 80 km/h i, a partir d'ara, les obres al tram entre Maçanet de la Selva i Fornells (Gironès) se centraran a l'exterior de la plataforma. D'altra banda, la concessionària ja ha tret a licitació l'ampliació de l'autopista entre Vilademuls (Pla de l'Estany) i la Jonquera (Alt Empordà) per un import de 105 milions d'euros.

A partir d'avui, els usuaris que circulin per l'autopista AP-7 al tram Maçanet-Fornells, l'únic de la demarcació que està en obres, no hauran de prémer el fre quan s'acostin a la zona on s'estan fent els treballs del tercer carril. Des del passat dia 10 de juliol, la concessionària Acesa ja va treure els senyals que limitaven a 80 km/h la velocitat en sentit sud, i ara aquesta mesura també s'ha aplicat en direcció nord.

'A partir d'ara, l'usuari pot anar a 120 quilòmetres per hora sense que es trobi amb cap restricció quan passi per la zona d'obres', concreta el cap d'unitat del Conveni AP-7 Nord, Xavier Perucho. A més, els dos carrils d'aquest tram han recuperat l'amplada i les condicions d'ús habituals de l'autopista.

La mesura s'allargarà fins al proper 1 de setembre coincidint amb les vacances d'estiu, un dels períodes en què els fluxos de trànsit s'incrementen. Diàriament, per l'AP-7 a Girona hi circulen uns 40.000 vehicles, però a l'estiu aquesta xifra augmenta fins a un 20%, arribant als 50.000.

Fins que no es torni a fer efectiva la limitació a 80 km/h, els treballs continuaran a l'exterior de la pista. 'Bàsicament, el que portarem a terme seran aixecaments de terraplens, construcció de murs, moviments de terres o preparació d'infraestructures', indica el cap d'unitat.

Tot i l'aixecament de les restriccions de velocitat, la col·locació de tanques de formigó ha obligat a reduir el voral en alguns trams. És per això que Acesa hi ha habilitat refugis per fer aturades en cas d'emergència.

El primer subtram amb tercer carril

Al tram on es fan obres, la zona on els treballs estan més avançats es troba compresa entre Cassà de la Selva (Gironès) i Fornells. Es tracta d'un tram d'uns cinc quilòmetres, en els dos sentits de la marxa, al qual només li falta la darrera capa asfàltica. La concessionària preveu obrir-lo al trànsit al mes d'octubre.

Així, aquest serà el primer subtram de l'autopista on l'ampliació ja estarà plenament en funcionament abans no acabi l'any. 'Quan estigui finalitzat, en sentit nord el tercer carril apareixerà a l'enllaç de Cassà de la Selva fins a Fornells, i el mateix passarà en direcció sud', concreta el cap d'unitat del Conveni AP-7 Nord.

Acesa preveu haver acabat completament l'ampliació del tercer carril al tram Maçanet-Fornells, de 18,7 quilòmetres, a mitjans del 2010. 'La previsió és que, d'ençà de l'octubre, puguem anar avançant seqüencialment i obrint la resta de subtrams fins a tenir acabada aquesta part de l'obra l'estiu de l'any que ve', ressalta Xavier Perucho.

A licitació Vilademuls-La Jonquera

D'altra banda, Acesa ja ha tret a licitació les obres d'ampliació de l'AP-7 entre Vilademuls-Figueres Sud i Figueres Sud-La Jonquera. Aquests dos trams, que abasten una quarantena de quilòmetres, han sortit a licitació per un import global de 105 MEUR (45 el primer, i els 55 restants el segon).

La intenció de la concessionària és poder adjudicar les obres el mes de setembre, per iniciar els treballs durant el darrer trimestre d'any. El càlcul és que comencin al mes de novembre i que s'acabin el quart trimestre del 2011. De fet, aquesta és la data que Acesa s'ha fixat per tenir tota l'obra d'ampliació acabada a la demarcació.