D'aquesta manera, Geli ha afirmat que no es deixaran d'oferir estudis amb l'aplicació de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), tot i que si es detecta que no hi ha prou demanda d'algunes titulacions aquestes es veuran reconduïdes a estudis de postgrau. La UdG preveu tenir enllestit el nou mapa de graus a finals d'aquest mes de juny.
Aquests canvis afectaran a les titulacions de segon cicle a les quals actualment s'accedeix després d'estudiar una primera diplomatura o llicenciatura. Aquestes són Ciència i Tecnologia dels aliments, Enginyeria informà tica, Ciències del treball, Criminologia, Pedagogia, Psicopedagogia i Filologia romà nica.
Un cop la UdG decideixi com queden transformats aquests estudis de segon grau, la proposta ha de ser enviada al departament d'Universitats per fer-ne l'aprovació definitiva.
'No ens passarà gairebé amb cap carrera que haguem de deixar d'oferir-la, el què passa és que s'haurà de modificar la forma com actualment s'ofereix', ha manifestat la rectora que ha explicat que totes les facultats estan elaborant les seves propostes que lliuraran al deganat de la UdG a finals de juny.
Geli ha dit que les titulacions de segon cicle que tenen més demanda tenen més opcions d'acabar convertint-se en un grau (és el nom que les diplomatures i llicenciatures prenen en el nou Pla de Bolonya, amb una durada mitjana de quatre anys) i les que tenen menys alumnes poden derivar en mà sters o postgraus. De fet, aquesta decisió pot venir marcada pel nombre d'alumnes que demandin els estudis, ja que cal un mÃnim de 30 alumnes al primer curs per poder oferir un grau. 'No vol dir que si ara formà vem mestres ho deixem de fer', ha exemplificat Geli.
Geli, que aquest dimarts ha presentat el pla estratègic de la universitat del 2008 al 2013, ha detallat també que una de les voluntats de la UdG és impulsar el mecenatge. Segons ha explicat la rectora, les universitats catalanes obtenen els seus recursos, majorità riament, a través de les institucions i Geli vol que la UdG aconsegueixi el mecenatge d'empreses per augmentar els seus recursos. 'Aquà no tenim aquesta tradició però als Estats Units les universitats obtenen el 60% dels recursos a través del mecenatge', ha dit Geli.