Seguint el protocol per a la detecció precoç, el diagnòstic, el tractament i el seguiment de la hipoacúsia neonatal del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, l’Hospital de Figueres ha incorporat un aparell de Potencials Evocats Auditius. L’objectiu és detectar la sordesa en els nadons acabats de néixer. En aquests casos de disminució o pèrdua auditiva la detecció precoç, diagnòstic, posterior intervenció i seguiment suposa obtenir un pronòstic més favorable de la malaltia.
La hipoacúsia es considera un problema greu, atès que no només pot tenir repercussions permanents en el desenvolupament del llenguatge de l’infant, sinó que pot alterar el seu desenvolupament emocional, motriu i social.
Actualment es disposa de tractaments i ajuts terapèutics per a les pèrdues auditives, però el seu èxit i pronòstic depèn del diagnòstic precoç. La detecció precoç de la hipoacúsia es pot realitzar amb tècniques senzilles, fiables i no invasives, amb una alta especificitat i sensibilitat.
Un de cada mil infants té hipoacúsia greu i profunda i si a més es té en compte la moderada la xifra puja a tres de cada mil.
L'Hospital de Figueres detectarà la sordesa en nounats
Incorpora un aparell de Potencials Evocats Auditius, per detectar la hipoacúsia en nadons.

- Zona de Baixes Emissions -
- Ricard Novella
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de maig de 2011 a les 18:11
Et pot interessar
-
Societat Un estudi gironí detecta causes hereditàries en un de cada deu joves morts sobtadament
-
Societat El municipi de la Costa Brava que podria canviar de nom
-
Societat Troben rates al CAP de Santa Coloma de Farners
-
Societat Unes 200 persones es manifesten per una ciutat «neta» i «digna»: «Girona no enamora, Girona olora»
-
Societat Dispositiu policial per tallar la llum i l'aigua del bloc ocupat de la ronda Ferran Puig de Girona
-
Societat S'incendia un camió cisterna a l'AP-7 a l'Alt Empordà