
L'impulsor de la campanya #novullpagar, Josep Casadellà, ha presentat aquest matí dues reclamacions a la concessionària Abertis, al peatge Girona sud de l'AP-7, en contra l'increment del preu dels peatges catalans. En un principi, Casadellà volia desmuntar algunes de les barreres d'aquest peatge però els Mossos d'Esquadra l'han informat que podria ser multat i detingut si realitzava aquest acte de protesta. "M'han dit que m'impedirien qualsevol acció dins del peatge", ha afegit. L'impulsor de la campanya ha explicat que estan treballant per realitzar noves mobilitzacions en els propers mesos i ha fet una crida a tots els ciutadans perquè participin en el proper #novullpagar a la Jonquera.
En principi, l'impulsor de la campanya #novullpagar tenia previst realitzar un acte simbòlic de protesta al peatge Girona sud de l'autopista AP-7 on volia desmuntar algunes de les barreres per mostrar el seu desacord amb l'increment del preus dels peatges catalans. "No volíem trencar ni destrossar res, només volíem realitzar un acte simbòlic i desmuntar algunes barreres del peatge per deixar clar que aquestes barreres no hi haurien de ser", ha afegit Casadellà.
Segons el creador de la campanya #novullpagar, és "incomprensible" que el Ministeri de Foment digui que tot i les retallades no té previst "posar peatges en les autopistes que no en tinguin" i posteriorment, el mateix mes, decideixi augmentar el preu dels peatges estatals. No obstant això, l'impulsor no ha pogut realitzar aquesta protesta perquè els Mossos d'Esquadra l'han advertit que haurien de multar-lo i detenir-lo si accedia al peatge.
Tot i així, Casadellà ha decidit introduir dues reclamacions en contra la pujada del 7,5% de les tarifes dels peatges per mostrar "el seu desacord" amb aquesta situació. "Cal realitzar més mobilitzacions els propers mesos i fer una acció multitudinària davant del Ministeri de Foment o la Generalitat perquè posin fil a l'agulla i aturin aquesta situació", ha assenyalat Casadellà el qual ha afegit que ja va presentar tres reclamacions ara fa uns mesos i encara no ha rebut cap resposta.
D'altra banda, l'impulsor també ha fet una crida a tota la població perquè assisteixin el proper dia 19 d'agost al nou #novullpagar de la Jonquera.