
Canvi d'ubicació de l'escenari del festival Castell de Peralada amb un doble motiu: reivindicar la façana renaixentista del castell que fins ara quedava tapada i posar èmfasi en el jardí que fa d'entorn privilegiat. Fins ara l'escenari s'alçava al costat del castell però a partir d'enguany ho farà en un extrem del jardí. El director del festival, Joan Maria Gual, ha explicat que a banda de donar més importància a l'entorn i donar-lo a conèixer al públic, el canvi d'ubicació permetrà abaratir costos perquè podran mantenir l'esctructura i no caldrà desmuntar-la després que l'última nota ressoni als jardins. El 16 de juliol Norah Jones estrenarà el nou emplaçament i donarà el tret de sortida al festival.
Amb el canvi de lloc de l'escenari, el festival vol posar un valor afegit de gaudi a cada espectacle: el que tindrà el públic que podrà passejar per zones que no són d'ús públic i, per tant, no solen estar obertes a les visites. Un dels atractius és el parc dissenyat per Duvilliers perquè la sensació sigui de jardí sense final perquè els camins sinuosos franquejats per vegetació fan impossible veure la tàpia des de dins el parc. L'altre és, sens dubte, el castell que té una de les poques façanes renaixentistes de Catalunya.
Precisament aquesta façana és la que quedava tapada per l'escenari en l'antiga ubicació. El director del festival, Joan Maria Gual, ha exposat que a partir d'ara els públic podrà gaudir d'una nova experiència mesclant la dansa i els acords de la música amb l'arquitectura i la natura.
L'escenari no és nou, és el mateix que any rere any muntaven i desmuntaven al costat del castell amb un aforament per a 1.750 localitats. La diferència és que millorarà els serveis amb zones més àmplies i verdes per atendre el públic i també augmentarà la confortabilitat per als artistes amb vestuaris i camerinos renovats. A més, situant tota la infraestructura en un extrem del jardí eviten la molèstia i el cost que suposa haver-lo de desmuntar cada cop que el festival posa el punt final.
Joan Maria Gual ha assegurat que serà molt més 'còmode' perquè la infraestructura s'instal·la de forma permanent i així també evitaran despeses evitables. L'espai on se situa l'escenari és el dissenyat per Duvilliers per posar-hi un bosc de pi pinyer però com que mai va estar a Peralada i no coneixia el desnivell del futur jardí, el va situar en una zona d'evacuació d'aigües i, quan plovia, quedava negada. Això feia impossible la supervivència del bosc.
Duvilliers va dissenyar un parc amb una gran diversitat d'espècies, fins a 158. Actualment una de les joies del parc és haver estat impulsor en la implantació de cigonyes blanques a l'Empordà. Actualment hi ha unes 23 parelles després de tot un període de reintroducció encapçalat per l'ornitòleg Jordi Sargatal. 'La instal·lació de l'escenari s'ha fet amb molta cura perquè les cigonyes s'hi sentin còmodes i també perquè no facin nosa', ha assegurat Sargatal que creu que aquest nou disseny del festival també ajudarà a crear sensibilitat ambiental.