Ryanair vol operar al Prat sense deixar Girona

'No hi hauria cap problema per operar al Prat si les tarifes fossin més baixes', ha puntualitzat Michael O'Leary, president de Ryanair, assegurant que en cap cas instal·lar-se al Prat suposaria el tancament de les dues bases de Girona i Reus.

  • El marcador de la Marató en acabar la jornada: 8.034.807 euros -
Publicat el 06 d’agost de 2009 a les 18:20

El president de Ryanair, Michael O'Leary, ha assegurat aquest dijous que les negociacions amb l'aeroport del Prat perquè la companyia aèria s'instal·li segueixen obertes. 'No hi hauria cap problema per operar al Prat si les tarifes fossin més baixes', ha puntualitzat O'Leary, assegurant que en cap cas instal·lar-se al Prat suposaria el tancament de les dues bases de Girona i Reus. Ryanair creu que aconseguirà en dos o tres anys ser la primera companyia de l'Estat per davant d'Iberia. A més a més, ha anunciat que segueixen estudiant la fórmula per cobrar els passatgers per anar al lavabo o perquè el trajecte el facin drets, 'no és cap broma', ha dit O'Leary.

El president de Ryanair ha tornat a demanar facilitats a les autoritat del Prat perquè la companyia de baix cost s'instal·li. Si les tarifes fossin més baixes, ha dit, ja hi serien i ho ha exemplificat amb el cas de les Illes Canàries que es fan càrrec del 100% de les taxes. En un cas similar, Ryanair no dubtaria d'operar al Prat, això si, sense tancar Girona ni Reus. El president de la companyia irlandesa ha argumentat que a Anglaterra també viatgen a tres ciutats diferents, sota l'epígraf de Londres, i en el cas de Catalunya podria ser similar.

Ryanair creu que seguirà creixent a l'estat espanyol tot i la crisi. 'L'any passat érem a la cinquena posició, aquest any hem escalat a la segona i confiem que en dos o tres anys superem a Iberia i ens situem com la primera companyia a l'Estat', ha dit O'Leary a Madrid.

Tot i aquest creixement, O'Leary ha reclamat que baixin més les taxes aeroportuàries, recordant que hi ha països com Itàlia o el Marroc on són menors a les de l'estat espanyol. Els irlandesos seguiran operant a l'estat espanyol i ha avançat que manté negociacions per operar des de sis nous aeroports i convertir uns altres sis en base d'operacions.

Pagar pel lavabo o viatjar dret: futures realitats

Aquesta roda de premsa també ha tingut espai per les curiosos tècniques d'augmentar els beneficis de Ryanair. O'leary ha alertat que la gent s'ho pren com una broma, però pagar per anar al lavabo o oferir la possibilitat de viatger dret per un preu més econòmic, es poden fer realitat.

Amb el seu constructor d'avions ja treballen perquè el lavabo sigui de pagament i O'Leary creu que existeix un mercat de persones que per viatjar més econòmicament ho farien dretes. Ha argumentat que ja es fa al metro, però ha reconegut que s'haurien d'adaptar les lleis per fer-ho possible. Descartat ha quedat fer pagar més les persones obeses, perquè no era viable, ha dit.