Els treballs en el tram Maçanet-Fornells, al llarg de 18,7 quilòmetres, constitueixen la primera fase de les obres a lautopista AP-7 a Girona que acesa completarà amb les actuacions següents: ampliació a quatre carrils en el tram Fornells-Vilademuls (Circumval·lació de Girona) amb tres enllaços nous que safegiran als actuals de Girona Sud i Girona Nord, i a la resta de lAP-7-Nord ampliació a tres carrils en el tram esmentat entre Maçanet i Fornells i, al nord de Girona, entre Vilademuls i la Jonquera.
La previsió de finalització de les obres de construcció del tram Maçanet-Fornells, que duu a terme la UTE (Unió Temporal de Empreses) Rubau/Corsán-Corviam, es manté per a mitjans del 2010, amb la qual cosa no es preveuen endarreriments en aquesta fase del projecte malgrat labandonament de FCC el juliol després dhaver resultat adjudicatària de la licitació. Lexecució de la resta de trams i enllaços nous que formen el projecte i les obres que hi estan vinculades es farà dacord amb els avenços que es produeixin en els tràmits administratius pendents i la resolució dels processos dinformació pública previs a la licitació.
Les diverses actuacions planificades es faran en trams successius de longituds limitades, la qual cosa contribuirà a mantenir els nivells de qualitat en la prestació del servei als clients de lautopista.
En conjunt, les obres dampliació de lAP-7 a Girona sexecutaran de manera seqüencial per trams, cosa que permetrà que lampliació sigui progressiva i sostinguda al llarg de tot el període, mantenint operatius els carrils actuals, inclosos els trams en obres.
El pressupost adjudicat per a la construcció del tercer carril entre Maçanet i Fornells ronda els 49 milions deuros del total de 350 milions deuros destinats al projecte dampliació de lAP-7 a les comarques de Girona. Aquesta inversió no suposarà cap increment de tarifes per a lusuari ni tampoc lextensió dels terminis de la concessió.
Des de linici de les obres de lautopista, acesa posarà a disposició de tots els usuaris els canals necessaris (panells informatius, emissores de ràdio, butlletins dinformació periòdica com Tercer carril, actualització de dades i informació en temps reals al web de la concessionària) amb la finalitat de garantir un grau dinformació adient i puntual de levolució del projecte dampliació.