L’Agrupació Girona Centre Eix Comercial comença aquest mes de març la campanya de dinamització anual, amb la convocatòria del concurs Millor Aparador Gastronòmic 2012, una iniciativa de l’associació de comerciants, la cooperativa d’olis i vins Empordàlia i Mercagirona que vincula la promoció comercial amb el consum del producte de la terra saludable. Els aparadors temàtics es podran veure des d’avui i fins el 31 de març al llarg de tot l’eix comercial de Girona. Les botigues que presentin els aparadors més atractius i originals, prenent com a motiu la gastronomia, seran les guanyadores.
La campanya continuarà els mesos següents amb propostes que faran protagonistes als consumidors i als associats. Entre d’altres novetats, aquest any es preveu organitzar abans de l’estiu una desfilada de moda a l’aire lliure; a la tardor, tot coincidint amb les Fires de Girona, Girona Centre Eix Comercial estrenarà el concurs Troba la Mosca. Aquest concurs proposa trobar la mosca de Sant Narcís que estarà amagada als aparadors dels comerços, i fotografiar-la. Les imatges amb més gràcia i originalitat participaran en un concurs de fotografia amb importants premis en format vals de descomptes que es podran bescanviar a qualsevol establiment associat.
D’altra banda, i després de consensuar la proposta amb els associats, Girona Centre Eix Comercial se sumarà a la celebració de l’anomenada Nit de Comerç. Es preveu que l’activitat tingui un alt d’índex de participació i es dugui a terme durant el tercer trimestre.
L’agrupació mantindrà les activitats tradicionals com ara la botiga al carrer dels diferents trams de l’eix, la participació en l’exposició Temps de Flors, les activitats vinculades a la celebració de Sant Jordi, la cursa del Carrer Nou, la reedició del planell comercial i turístic de Girona, amb una tirada de 20.000 unitats, o el regal de castanyes a la tardor. Així mateix, i a petició dels comerços adherits, s’impulsaran més activitats al carrer, especialment les dirigides a la mainada, les quals seran significatives a la primavera i durant la campanya de Nadal.
El president de Girona Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer, ubica la campanya en un nou escenari comercial i context econòmic. El representant dels comerciants subratlla que el treball dut a terme en els darrers anys “ha permès situar l’eix comercial de la ciutat en el mapa de Catalunya i consolidar la marca Girona Centre Eix Comercial com a paraigües del comerç de qualitat i actiu”. “Ara —diu Noguer— hem de ser creatius participatius per engrescar els consumidors en les nostres activitats”.
Des del punt de vista associatiu, Noguer destaca el treball que s’està duent a terme per incrementar el volum de socis i posa de relleu la importància del programa formatiu, “molt dirigit a l’aprenentatge d’idiomes i informàtica”, diu el president. Actualment, l’associació Girona Centre (creada l’any 1998) compta amb 300 associats ubicats a l’eix comercial de la ciutat. L’entitat té com a objectius principals: actuar com a agència de serveis al comerç urbà que representa; portar a terme accions de caràcter dinamitzador que signifiquin un impuls econòmic de l’eix comercial i dels seus establiments adherits; ser interlocutora del sector amb totes les administracions, agents socials i institucions d’àmbit econòmic, empresarial i social, en defensa del model comercial urbà que representa i de les necessitats concretes dels negocis que en formen part; donar suport a les activitats i iniciatives dels seus socis i promocionar la ciutat més enllà de la seva activitat comercial.