Un símbol de la pau humà per conscienciar els joves de Salt

L'IES Vallvera aprofita la setmana de la pau per abordar problemes que han aflorat al municipi en les darreres setmanes

  • Alumnes de l'IES Vallvera han fet un símbol de la pau humà al pati de l'institut. | Marina López / ACN -
Publicat el 31 de gener de 2011 a les 17:43
Alumnes de l'IES Vallvera han fet un símbol de la pau humà al pati de l'institut. Foto: Marina López / ACN

Un símbol de la pau humà s'ha desplegat aquest dilluns al pati de l'IES Vallvera de Salt. Els alumnes d'ESO han participat en aquest acte simbòlic que és només una activitat més de les que han organitzat aquesta setmana per conscienciar els joves que els conflictes se solucionen amb diàleg. L'institut ha aprofitat la setmana de la pau per abordar problemes que han aflorat al municipi en les darreres setmanes. El director de l'IES, Josep Maria Rodríguez, ha explicat que han tractat assumptes tan diversos com el racisme, les dificultats econòmiques, l'atur, la violència o la 'guetització' d'alguns barris o poblacions. La meitat dels alumnes de secundària de l'IES Vallvera són d'origen immigrat.

A les 11 del matí, els alumnes de l'IES Vallvera de Salt han format un gran símbol de la pau humà enmig del pati de l'institut. És només un dels actes que any rere any organitzen amb motiu del dia de la pau però que aquesta vegada té 'més sentit que mai' després dels aldarulls que hi ha hagut a la població en les darreres setmanes. El director del centre, Josep Maria Rodríguez, ha explicat que la voluntat és explicar als adolescents que el diàleg és l'única via productiva per resoldre conflictes.

L'acte l'han organitzat els alumnes de segon del cicle d'animació sociocultural. Cada alumne que ha participat en la rotllana portava un globus blanc a les mans, com a símbol de la pau. Rodríguez ha detallat que durant la setmana hi ha hagut altres actes durant els quals han abordat els problemes que s'han manifestat a Salt com els problemes de convivència, la falta de respecte envers els altres o les dificultats econòmiques.

Rodríguez ha explicat que la meitat dels alumnes de secundària són d'origen immigrat, de la mateixa manera que són nouvinguts tres de cada deu alumnes de cursos postobligatoris. El director també ha aprofitat la jornada pacifista per reclamar que s'equilibri millor l'índex entre els diferents centres. En aquest sentit, ha assegurat que la majoria dels problemes que tenen sorgeixen de la 'guetització' i l'acumulació de necessitats en un mateix lloc.