Els ciclistes, de totes les edats i condicions, han fet una ruta de gairebé dues hores Âamb sortida i arribada al Parc Central que ha passat pels carrers Emili Grahit i Migdia, l'Avinguda LluÃs Pericot, la Plaça Catalunya, la plaça del Vi i la Gran Via de Jaume I. 'Un recorregut urbà que no surt de la ciutat ja que el públic que hi participa és bà sicament familiar, amb nens que encara van amb bicicleta de rodetes', ha comentat el president de la Plataforma Mou-te en Bici, Miquel Llop.
Abans del tret de sortida, els ciclistes han pogut escollir entre tres obsequis destinats a incrementar la seva seguretat. 'El més tÃpic, i que gairebé tothom qui ha vingut alguna vegada té, és un reflectant que també serveix de pinça per aguantar els pantalons', ha explicat Llop. 'Després hi ha un buff, que es va confeccionar fa dos anys per commemorar el desè aniversari de la nostra associació', ha continuat el president de la Plataforma Mou-te en Bici. 'I, finalment, es pot triar un timbre. Molt necessari, ja que la legislació recull la seva obligatorietat tant per garantir la seguretat de ciclistes com de la resta d'usuaris de la via', ha assegurat Llop, que ha aprofitat l'ocasió per lamentar 'el poc èxit' de la carta oberta als Reis que varen escriure.
'Encara deuen reparar la carrossa que se'ls hi va cremar a Girona perquè, de moment, de totes les coses que varem demanar a la carta no n'han portat cap', ha ironitzat el president de l'associació d'amics de la bicicleta. Entre d'altres coses, la Plataforma sol·licitava que els policies municipals anessin en bicicleta a la bicicletada popular Âcosa que no ha succeïtÂ, que s'executessin les inversions previstes en els darrers exercicis en matèria de carrils bici i que el consistori gironà acabés el Pla de Mobilitat que va començar a redactar el gener de 2006, i que fa més d'un any que està 'desaparegut'. 'A més, ens agradaria que a partir d'ara quan presentem les instà ncies com a mÃnim se'ns contestés', ha criticat Llop.
La Plataforma també reclama amb insistència el pas inferior de la via verda de Montfullà , on fa uns mesos van atropellar mortalment un ciclista. 'Havent-hi els diners pel projecte, aquest encara no s'ha fet. Quan es fan inversions pel cotxe ningú ho discuteix i quan es fa alguna cosa per la bici sembla que per cada mil euros que es gasten s'hagi de demanar perdó', ha finalitzat el president de la Plataforma Mou-te en Bici.