Xuclà reivindica la feina en medi ambient com a exemple de defensa del territori

Publicat el 24 de febrer de 2008 a les 11:45
 
I perquè, ha dit, 'aquest és un discurs que cap formació política pot monopolitzar no reclamar en exclusiva'. Xuclà ha recordat que 'un bon exemple de la feina feta per a la federació en polítiques mediambientals és que va ser justament un govern de CiU qui va impulsar la creació del primer departament de medi ambient a l'Estat'.
 
Aquestes declaracions les ha fet a Figueres en la presentació del Cotxe Ecològic, que Xuclà ha qualificat de 'virgueria de sostenibilitat' i que durant aquesta campanya portarà el candidat a senador Josep Maria Guinart. Xuclà ha destacat la feina que Guinart ha fet en polítiques de sostenibilitat durant la passada legislatura al Congrés dels Diputats. Ha dit que 'ha estat el diputat i parlamentari gironí que ha liderat les propostes mediambientals'.
 
Com a exemple ha explicat que 'mentre fa un parell de setmanes, en precampanya, va venir a comarques gironines el director general de Costes de Madrid, en plan Bienvenido Mister Marshall, s'ha de saber que qui va aconseguir 200 mil euros pel passeig marítim de Colera va ser CiU'.
 
Josep Maria Guinart, candidat al Senat en aquesta ocasió, ha presentat una de les propostes que CiU defensa i que refereix 'el manteniment i millora del Pla renove, que el Govern ha liquidat quan avui el que cal és potenciar que hi hagi més cotxes nous amb menys emisions de CO2, per lluitar contra el anvi climàtic'. Guinart defensa també en aquest sentit, a través d'un Pla Renove Plus, 'incentius superiors si els cotxes són híbrids'. Ha assegurat que calen 'petites accions individuals per a col·laborar amb la sostenibilitat'.
 
Xuclà i Guinart han assegurat que el 9 de març, Girona juga entre moltes altres coses tenir tres senadors de CiU o tres de l'Entesa. En aquest sentit, han indicat que s’ha de tenir present que la candidatura gironina de l'Entesa no hi ha representació d'ICV. Xuclà ha dit que 'si els votants de ICV es consideren orfes de representació sàpiguen que a la candidatura de CiU els pot representar molt bé'.
 
En l'acte hi ha assistit també l'alcalde de Figueres i diputat al Parlament, Santi Vila, que igualment ha defensat la necessitat que CiU sigui decisiva en la propera legislatura 'també pels interessos de la ciutat, en un moment tan important pel que fa ales infraestructures viàries, ferroviàries, la interconnexió de la via de Renfe i la del TGV'. Vila ha dit que 'tot està per precisar i hem de ser capaços de tenir un paper rellevant perquè res s'assembla tant a un ministre del PP de Foment que un ministre de Foment del PSOE'.
 
Vila ha dit que 'l'espai nacionalista té absolutament acreditada la seva idea de territori, de país, però també de sostenibilitat i ara més que mai aquesta idea necessita poder influir a l'hora de gestionar infraestructures com la MAT. Perquè es necessita gent solvent'.
 
En l'acte de Figueres també hi ha assistit la número 2 de la candidatura al Congrés dels Diputats, Montse Surroca, i el candidat al Senat, Carles Pàramo.