Un compte de Twitter fals es fa passar per Esquerra de Girona

L'usuari @esquerragirona afirmava dilluns que el dimarts s'anunciaria un possible pacte amb el PSC. Immediatament, Esquerra advertia de la suplantació.

Publicat el 17 de maig de 2011 a les 05:15

Des de fa mesos, l'usuari de Twitter @esquerragirona ha estat publicant missatges sobre la precampanya i la campanya d'Esquerra de Girona. Però aquest dilluns, de cop i volta, va començar a anunciar, tot citant alguns diaris que tenen compte al Twitter, que s'havien trencat les opcions de pacte amb CiU, i que el dimarts s'oficialitzaria un nou pacte amb Pia Bosch després de les eleccions.

La reacció oficial no es va fer esperar. En uns minuts, Blanca Palmada publicava una entrada al seu bloc de campanya i advertia via Twitter que el compte @esquerragirona era fals, i no pertanyia al partit, i que l'únic compte oficial de la candidatura d'ERC a Girona és el seu, @blancapalmada.

De fet, després de l'intent de fer arribar el missatge sobre CiU i el PSC, el mateix compte va començar a publicar missatges amb un to força més informal i que deixaven bastant clar que no formava part de la maquinària oficial del partit. Frases com "farem Girona més espanyola que mai" o "Tranquils pro-palestins, ja hem fet fora en Renyer!" en són alguns exemples.