El portaveu de Foment de CiU al Congrés dels Diputats, Jordi Jané, ha denunciat durant la seva interpel·lació d'avui dimecres que el Govern de Zapatero estaria incomplint el que va aprovar en els PGE per a 2006, ja que ''no s'ha gastat ni un euro dels 12 milions pressupostats per iniciar el rescat del peatge de Mollet (partida que es va incloure en els PGE gràcies a una esmena de CiU), tal com reconeix el mateix govern a través de respostes parlamentàries.''
El parlamentari català assenyala, a més, que en els 3.195 milions d'euros d'inversió de l'Estat a Catalunya per a 2007, estan inclosos aquests 12 milions d'euros que no s'han gastat.
Jané afirma també que les mesures adoptades en aquest peatge no han suposat l'aixecament total de la barrera, només beneficien aquells usuaris que entren i surten per Mollet i no si surten per altres poblacions de la comarca, tampoc s'aplica els diumenges i es calcula que afecta unes 15.000 persones del total de 82.000 que passen diàriament per aquesta barrera. Per aquest motiu, Jané reclama l'aixecament total de la barrera.
Per tots aquests motius, Jané afirma que "des de CiU demanem el compliment dels PGE i compromisos clars; no es pot continuar amb aquest greuge comparatiu pels catalans, ja que mentre l'Estat inverteix en l'autovia de la ruta de la Plata que uneix Extremadura amb Castella i Lleó, no s'avança amb el corredor del Mediterrani".
CiU també reclama la supressió del peatge de Montgat-Mataró i l'eliminació dels peatges troncals com per exemple el de Martorell. Per a Jané, caldria establir de manera expressa la gratuïtat dels trams d'autopista de Catalunya que no disposin d'una via exempta que constitueixi una alternativa real. Jané recorda que aquest va ser el compromís de la ministra de Foment davant el Congrés dels Diputats l'1 de juny de 2004 i no s'està complint a Catalunya. En canvi, remarca, sí s'ha eliminat el peatge de l'autopista Lleó-Astúries.

ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2006 a les 22:30
Et pot interessar
-
Política La Diada de l'11-S a Granollers: ofrena floral i ballada de sardanes
-
Política Mor Albert Canet, exregidor de CiU a Granollers
-
Política Dos anys de Mireia Dionisio a l’Ajuntament de Mollet: balanç i reptes
-
Política Granollers: dos anys més d'hegemonia socialista amb obres en marxa i reptes pendents
-
Política La Generalitat i Montmeló acorden urbanitzar la segona fase de la llosa de les vies del tren
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs