Els dos precandidats d'ICV a les eleccions europees busquen suports al Vallès Oriental

El diplomàtic Ernest Urtasun i l'exconseller Salvador Milà protagonitzen un debat «de bon rotllo» amb una trentena de militants i simpatitzants a la seu dels ecosocialistes a Granollers

Publicat el 10 de desembre de 2013 a les 20:45
El diplomàtic Ernest Urtasun i l'exconseller Salvador Milà, aquest dimarts. Foto: Eduard Mas

Les primàries que organitza ICV per rellevar l'eurodiputat Raül Romeva, de cara a les eleccions europees del maig del 2014, han arribat aquest dimarts al Vallès Oriental, amb un debat tancat amb els dos precandidats i una trentena de militants i simpatitzants, a la seu comarcal dels ecosocialistes, a Granollers. El diplomàtic i economista Ernest Urtasun i l’exconseller Salvador Milà busquen des de fa dies suports per tot Catalunya, en actes en solitari o conjunts. "Aquesta és una comarca important per a ICV, i per això fem el debat junts", ha apuntat Urtasun. A la nostra comarca poden escollir candidat unes 450 persones, entre afiliats i amics del partit. El 21 de desembre es farà el recompte oficial dels resultats de les primàries, les primeres que celebra la formació des del 2000.

Tant el jove diplomàtic com l'exconseller han mostrat bona sintonia en tot moment, i han coincidit en apuntar que són unes primàries "de molt bon rotllo". "Defensem el projecte europeu d'ICV, per tant, idees molt similars, però amb alguns matisos", ha apuntat Urtasun. En el cas del candidat més proper a l'aparell ecosocialista, que en el seu dia va assessorar Romeva, el matís està en fer èmfasi en el combat contra "les imposicions de la troica, que ens han portat a la globalització neoliberal", imposant "retallades i contrareformes". Urtasun apunta que té ganes de continuar la tasca de Romeva, i no creu que ser el precandidat menys conegut pels militants li pugui passar factura.

Per la seva banda, Milà, polític veterà i diputat al Parlament, posa l'accent en les polítiques de proximitat, "en conèixer els problemes ambientals i socials de cada territori". Per això destaca la seva coneixença del país. "Si tots els progressistes d'esquerres anem units a Europa, podem canviar les coses", afegeix. Pel que fa a l'etiqueta de precandidat més distant a l’actual direcció ecosocialista, Milà no es mostra preocupat. "Estic molt tranquil amb aquestes primàries, amb tot el procés, que és un model a seguir i que ens permet explicar la importància de les eleccions europees", ha sentenciat.