Amb l'anunci del Ministeri de Foment de desdoblar la línia de Renfe entre Montcada i Vic i, malgrat el retard de l'obra, ICV se'n felicita. Aqui podeu llegir el comunicat sencer del grup polític.
La construcció de la doble via en el tram entre Montcada i Vic és una
reivindicació històrica d'Iniciativa per Catalunya Verds, que portava molts
anys incloent una partida per a aquesta infrastructura com a esmena als
pressupostos generals de l'Estat.
Continuant amb la nostra aposta per millorar el transport públic, des d'ICV
demanem que s'aprofiti el moment per incrementar la freqüència de combois en
la línia de Vic, millorar-ne la qualitat dels trens fins equiparar-los amb
els de la resta de línies del servei de Rodalies de Barcelona i recuperar
estacions i baixadors ara tancats o sense els serveis mínims per oferir una
atenció adequada als usuaris.
D'altra banda, des d'ICV de Granollers recordem que encara queden pendents d'altres millores en la xarxa ferroviària de l'àrea metropolitana de Barcelona. En
particular, considerem urgent la perllongació del servei de passatgers que
actualment comunica Martorell i Cerdanyola fins a Mollet del Vallès, de
manera que es faciliti l'accés en ferrocarril des de Granollers i comarca
cap a Sabadell i la Universitat Autònoma. Altres mesures necessàries són
donar un impuls definitiu al tram del cinturó ferroviari entre Granollers i
Mataró i l'ampliació dels horaris, nocturns i de cap de setmana, al conjunt
del servei de Rodalies.
Aquest conjunt de millores en la xarxa han de permetre, d'una banda,
millorar un servei que actualment és deficient i està massificat; i d'una
altra, captar nous viatgers de manera que es redueixi l'ús del vehicle
privat i, en conseqüència, la xarxa viària guanyi en fluïdesa i es redueixin
les emissions contaminants.
Per tot plegat, des d'ICV demanem que el Ministerio de Fomento augmenti les
seves inversions en els ferrocarrils convencionals, que són els que usa una
gran majoria de la ciutadania pels seus desplaçaments habituals als llocs de
treball i d'oci, en detriment de les grans despeses que comporten les línies
d'alta velocitat, ja que aquestes darreres són usades per una minoria, no
contribueixen a vertebrar el territori, no permeten el transport de
mercaderies pesades i suposen un impacte inacceptable sobre l'entorn.
Josep Casasnovas
Responsable de Comunicació d'ICV Granollers

ARA A PORTADA
Publicat el 02 de desembre de 2005 a les 18:30
Et pot interessar
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs
-
Política ERC, Junts i Primàries presenten una moció perquè Granollers doni suport a La Bressola
-
Política Les alcaldesses de Granollers i Mollet viatgen a Brussel·les per tractar les necessitats del territori
-
Política Llum verda al canvi de comarca d'Aiguafreda: del Vallès Oriental a Osona