Segons Jaume Vernet, president comarcal d'ICV "és intolerable que el PSC, des del departament de Política Territorial i Obres Públiques, faci política de partit", ja que considera que "aquestes actuacions es deuen a la proximitat de les eleccions municipals i pretenen acontentar certs sectors socials i, sobre tot, grups de pressió econòmica que reivindiquen la construcció d'aquestes infrastructures viàries sense considerar cap factor que no sigui purament econòmic".
Des de la direcció d'ICV del Vallès Oriental es destaca que "no permetrem que se'ns instal·li en el no i que se'ns acusi, com ja s'ha fet altres vegades, d'endarrerir el progrés de Catalunya pel fet d'oposar-nos a un model de territori i de mobilitat amb el qual no hi estem d'acord" i s'ha recordat que les propostes de la formació ecosocialista passen per oferir alternatives a mig termini basades en criteris de sostenibilitat per solucionar els problemes de mobilitat que necessita la comarca del Vallès. "En cap cas ha dit Roser Roca, coordinadora del programa comarcal d'ICV - aquestes propostes poden basar-se en el foment de l'ús del transport privat i en més carreteres sinó que cal buscar alternatives que vagin més enllà de les pressions que exerceixen certs sectors socials".
D'altra banda, el representant d'ICV del Vallès Oriental a les reunions plenàries de la Campanya Contra el 4t Cinturó, Jordi Garriga, ha carregat contra el PSC "que defensa un model de territori que no se separa pràcticament en res del de la dreta de CiU, basat en l'ús sense limitacions del vehicle privat, i a la vegada anuncia que la lluita contra el canvi climàtic és una de les seves prioritats". Garriga ha recordat la màxima que "a més carreteres, més col·lapse i, per tant, més emissions de CO2 i més escalfament global" i ha assegurat que l'única solució als problemes de mobilitat passa per "augmentar notablement les inversions en la xarxa ferroviària, començant immediatament projectes com el ferrocarril orbital i el desdoblament de la línia Barcelona - Vic". "El posicionament del PSC respecte el 4t Cinturó i l'ambigüitat d'ERC demostren - ha afegit Garriga - que només ICV pot garantir després de les eleccions municipals del proper 27 de maig la implementació de polítiques de mobilitat sostenible".