Independents per Mollet qualifica de ''pegat'' l'obertura per a viatgers de mitja línia Mollet-Papiol

Publicat el 17 de maig de 2005 a les 08:10
Independents per Mollet (IxM) va reiterar ahir la seva reclamació d'obertura per a viatgers de tota la línia de ferrocarril Mollet-Papiol, arran de la inauguració aquest dilluns, per part de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, de tan sols el tram que va des de Martorell a Cerdanyola del Vallès.
David Puigdomènech, responsable de mobilitat d'Independents per Mollet (IxM), va qualificar de "pegat" la inauguració de l'obertura parcial de la línia i va assenyalar que l'obertura total és "de vital importància per a que actuï com un nou corredor ferroviari i millori les comunicacions entre tres el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Baix Llobregat i endegar només un tram, és una presa de pèl".

Puigdomènech va denunciar que els nous Governs de l'Estat i de la Generalitat, segueixen la mateixa política que els anteriors, "ens fan patir l'impacte de les infrastructures pel nostre municipi, però els serveis són per uns altres", i va recordar que "durant dècades els molletans hem hagut de suportar la part dolenta, el pas pel mig de la nostra ciutat, de mercaderies i del trens d'aquesta línia amb els residus nuclears de les centrals" i ara quan es tracta d'assolir una reivindicació històrica, l'adaptació per a viatgers de la línia, "se'ns deixa de costat, com si Mollet i el Vallès Oriental no existíssim o fóssim d'un altre país."

Independents per Mollet (IxM) ha recordat que el Pla de Transport de Viatgers 2001-2005, aprovat pel Consell Executiu del Govern de la Generalitat, contemplava una inversió de 5000 milions per al condicionament de tot el ramal Mollet del Vallès- El Papiol, per al servei de transport de viatgers i ha denunciat que aquestes inversions, pel que fa al tram de Mollet, "no s'han arribat mai a fer realitat", perquè la transformació per a passatgers de tota aquesta línia "no ha estat mai una prioritat, sinó l'anècdota d'una actuació que només persegueix que els trens de mercaderies amb ample internacional, deixin de passar pels túnels de Barcelona, per no molestar el futur AVE".