IxM reclama canvis en el sistema d'atorgament de premis del Carnaval

Publicat el 28 de febrer de 2006 a les 15:45
Independents per Mollet (IxM) ha proposat avui introduir alguns canvis en el sistema d'atorgament dels premis de les comparses que hi participen a la tradicional rua de Carnaval.
Els independents molletans, que han lamentat que el mal temps impedís aquest cap de setmana els actes que tradicionalment posen cloenda a la rua de Carnaval: el lliurament dels premis a les comparses participants i el judici del Sr. Carnestoltes, han defensat que "cal modificar el reglament de premis d'aquesta celebració per tal de primar l'esforç de les entitats de la ciutat".

En aquest sentit, Annaïs Garcia i Solé, responsable de cultura d'Independents per Mollet (IxM), ha assenyalat que l'actual estructura de premis a les comparses, "fa jugar amb avantatge a grups que venen de fora de Mollet, i que no tenen cap altra activitat prioritària que el preparar durant tot l'any la seva participació a les rues que moltes ciutats celebren amb motiu d'aquesta festivitat".

Annaïs Garcia i Solé, ha remarcat, que "nosaltres no tenim res en contra de que hi participin colles d'altres municipis, ans al contrari, creiem que és positiu per la nostra rua i que sovint contribueixen a millorar-la i aportar-hi nous accents".

Tanmateix, la responsable de cultura dels independents molletans, ha denunciat que "això no ha de ser a costa de relegar l'esforç que fan els grups i les entitats de Mollet, per a preparar les seves comparses", i ha recordat que les entitats molletanes, "compaginen la seva participació a la rua, amb les seves activitats quotidianes al servei de la ciutat, i que les seves comparses competeixen en inferioritat de condicions, amb menys recursos i menys temps disponible, en comparació a d'altres grups, especialitzats en aquesta qüestió, que són els que als darrers anys s'acaben emportant la majoria dels premis importants".

Per aquest motiu, Independents per Mollet ( IxM), ha proposat a l'Equip de Govern municipal que per tal compatibilitzar la participació de comparses foranies amb la de les entitats molletanes i per tal de no fer caure en el desencís als grups locals, "s'instauri una categoria de premis específica per a les millors comparses realitzades per associacions i grups de la nostra ciutat".