En una xerrada ahir a Montmeló, el Portaveu d'ICV-EUiA Joan Herrera, va exigir que l'impacte del TGV al seu pas per Montmeló fos zero. Va demanar que s'aproftités aquest moment històric per a fer una òptima integració urbanística del municipi i es va mostrar preocupat per la poca transparència del PSC en les negociacions.
Després de visitar, in situ, el tram més afectat pel pas del TGV, Joan Herrera es va dirigir a la Sala de la Concòrdia, on l'esperaven unes 90 persones. Joan Herrera va començar explicant l'estat actual de les negociacions del TGV, "Després de set anys lluitant per a començar les negociacions amb el Govern central, per fi ho hem aconseguit. Estem contents, però tot just comencem a discutir. És el punt de partida, no la meta".
Herrera, respaldat pel regidor de Mobilitat Sostenible, Juan Vinuesa, va explicitar la postura d'ICV-EUiA en referència a la proposta rebuda del Govern: "No és la nostra proposta per dos motius: Perquè no ens sentim partícips de les negociacions que s'estan fent a Madrid, i perquè no s'acompleix l'impacte zero." Joan Herrera va fer molta incidència en el fet que ICV-EUiA no tolerarà sota cap concepte que el TGV sigui beneficiós per un part del municipi i perjudicial per a un altre grup minoritari de veïns i veïnes.
"Ens trobem davant una situació històrica", continuava Herrera, "després de 150 anys amb el poble dividit per la meitat per les vies del tren, ara tenim la possibilitat de soterrar-les totes i aconseguir una nova i millor integració urbanística de tot el municipi. Però per a això haurem de tenir en compte, la densitat de població, la construcció d'habitatges, d'equipaments... en definitiva el model de poble' que volem".
Finalment, durant el torn de paraules, Herrera es va comprometre a seguir defensant els interessos de la gent de Montmeló al Congrés dels Diputats i va emplaçar la ciutadania a no conformar-se amb la primera proposta del PSOE, a seguir manifestant-se, fent pressió i exigint que "cap persona perdi qualitat de vida".

ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juliol de 2005 a les 20:03
Et pot interessar
-
Política Dos anys de Mireia Dionisio a l’Ajuntament de Mollet: balanç i reptes
-
Política Granollers: dos anys més d'hegemonia socialista amb obres en marxa i reptes pendents
-
Política La Generalitat i Montmeló acorden urbanitzar la segona fase de la llosa de les vies del tren
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs
-
Política ERC, Junts i Primàries presenten una moció perquè Granollers doni suport a La Bressola
-
Política Les alcaldesses de Granollers i Mollet viatgen a Brussel·les per tractar les necessitats del territori