
Unes 50 persones van homenatjar aquest dilluns al vespre a Granollers al president Lluís Companys en l'acte que cada any organitza ERC en l'aniversari de la seva mort, afusellat pel franquisme. Davant del bust de qui va ser cap del Govern català, a tocar del Parquet, l'alcalde de Caldes de Montbui i candidat d'Esquerra pel Vallès Oriental a les eleccions del 25N, Jordi Solé, va afirmar que "estem a punt de fer realitat el somni de Companys, la construcció de la República Catalana, per la qual lluitarem fins l'últim moment". El batlle calderí va advertir, davant dels missatges apocalíptics que arriben des d’Espanya, que "la causa de Catalunya no es només la causa dels catalans, sinó que és la causa de la democràcia, i la democràcia té molts defensors".
Solé va fer referència a l'acord signat a Gran Bretanya per dur a terme un referèndum a Escòcia el 2014, i va contrastar aquest diàleg amb l’actitud dels polítics espanyols. "Això no passa desapercebut als ulls del món. La gent, els països, els governants, estan veient que a Espanya hi ha alguna cosa que no quadra, perquè no pot ser que davant situacions molt semblants Escòcia trobi la comprensió de la Gran Bretanya i que aquí només trobem incomprensió i insults", va etzibar el candidat d'ERC, que va sentenciar que "el dia després de proclamar la República Catalana trobarem molts aliats". Sobre les eleccions del 25N, Solé va sentenciar que són "una cita absolutament crucial, on hem de conformar el Parlament que ens ha d'acostar o fins i tot proclamar el nostre estat".
Reclamen a l'Ajuntament que organitzi l'homenatge
En l’acte també hi va participar l’escriptora i periodista de la Garriga, Anna Ballbona, que va llegir una selecció de textos breus relacionats amb Companys; el portaveu del grup municipal d'Acció Granollers, Pep Mur; i el president de la secció local d'ERC a Granollers, Jaume Profitós. Mur va destacar que "l'independentisme és ja un fet transversal que interessa a tothom, i a partir d'ara el millor homenatge que podem fer al president Companys és fer pedagogia per fer entendre a la població que el camí cap a la independència no té volta enrere". Per la seva banda, Profitós va reclamar que sigui l'Ajuntament de Granollers qui organitzi aquest acte en el futur, de la mateixa manera que fan altres consistoris, com ara de Mollet.