La CUP de Granollers ha demanat al govern de Granollers que prengui "mesures especials" per prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta, en especial en carrers on l'excessiu espai per al cotxe no permet mantenir les distàncies de protecció. "Aquestes mesures s'han començat a aplicar a ciutats com Barcelona o Vic per garantir mesures excepcionals durant els propers 6 mesos", recorda la formació, que afegeix que aquests canvis "venen avalats per diferents col·lectius de mobilitat".
En aquest sentit, proposen:
-Eliminació temporal d'aparcament de zones blaves en alguns dels principals carrers com Sant Jaume, Sant Josep, Girona centre o Alfons IV
-En vies amb més d'un carril per sentit, eliminació d'un d'aquests carrils. Això a carrers Roger de Flor, Avinguda del Parc, Avinguda Sant Esteve, Francesc Ribas, Passeig de Colom, l'Avinguda Estació del Nord i la Ronda Sud
-Establiment de carrils bici provisionals de baix cost en algunes de les calçades on s'ha tret aparcament per garantir la itineraris ciclables més amplis nord-sud i est-oest per la ciutat: Girona centre, Av. del Parc, Av. Sant Esteve, Passeig de Colom/Camp de les Moreres, Avinguda Estació del Nord
-Establiment d'itineraris per vianants en les calçades recuperades en algunes de les calçades on s'ha tret aparcament, tenint en compte també les persones amb mobilitat reduïda
-Talls del trànsit d'automòbils al passeig Fluvial entre Roger de Flor i el Parc Firal, com a mínim en les franges horàries permeses per fer esports als adults i els caps de setmana
-En altres vies amb voreres estretes, estretament de carrils per a la circulació de vehicles, amb l’establiment a la calçada de franges de pintura provisionals. D’aquesta manera, consideren, es podrà permetre amb més seguretat que els vianants puguin ocupar una part de la calçada per mantenir les distàncies de protecció
-Creació de zones pacificades al trànsit en places principals de barris amb obstacles, limitació de velocitat o talls de carrers, com la plaça Jaume I, Sant Miquel o la plaça de la Llibertat
-Establiment de la limitació de velocitat a 30 km/h a tota la ciutat on ara és de 50 km/h
-Establiment de la limitació de velocitat a 20 km/h als espais que ara són de 30 km/h
Mantenir la gratuïtat dels autobusos de TransGran, ja que aquesta mesura es va suprimir el 9 d'abril
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201853[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201487[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201411[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201791[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
La CUP de Granollers demana mesures excepcionals per prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta
En especial "en carrers on l'excessiu espai per al cotxe no permet mantenir les distàncies de protecció"
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de maig de 2020 a les 21:37
Actualitzat el 06 de maig de 2020 a les 23:09
Et pot interessar
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs
-
Política ERC, Junts i Primàries presenten una moció perquè Granollers doni suport a La Bressola
-
Política Les alcaldesses de Granollers i Mollet viatgen a Brussel·les per tractar les necessitats del territori
-
Política Llum verda al canvi de comarca d'Aiguafreda: del Vallès Oriental a Osona
-
Política L’Ajuntament de Granollers actualitza el protocol contra les violències masclistes
-
Política Les Franqueses acosta els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les escoles