La web municipal de Granollers duplica visites i obté el segell de qualitat IQA

Publicat el 19 de juliol de 2005 a les 09:28
La web municipal de Granollers (www.granollers.org) ha aconseguit, en un any, duplicar el seu nombre de visites, que el passat mes de maig va arribar a 19.064, enfront de les 9.225 del mateix mes de l'any passat. Així mateix, la mitjana diària de visites es va situar en 614. En els mesos d'estiu es registra un lleu descens en el nombre de visitants, que en el
mes de juny han estat 17.421, i que el juny de l'any passat van ser 8.309. Els apartats més visitats, a part de la pàgina principal (home), són els de tràmits, Coneix la ciutat, l'Ajuntament, Adreces, Teatre Auditori i Agenda d'activitats.
La pàgina web ha obtingut el segell de qualitat a Internet, que atorga l'Agència de Qualitat a Internet (IQUA). Aquesta agència té com a socis el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, el Consell Andorrà de l'Audiovisual i el Consejo Audiovisual de Navarra, i compta amb més de 500 entitats adherides. IQUA atorga aquest segell basant-se en els principis generals de l'Agència, entre els quals hi ha l'honradesa, la legalitat i la protecció de la dignitat i dels menors, entre d'altres, així com en els codis de conducta sectorials elaborats pels membres adherits d'IQUA. Periòdicament, totes les pàgines que contenen el segell IQ són auditades per garantir el respecte a les normes de conducta aprovades. El segell és visible a la pàgina principal de la web municipal.
Cal tenir en compte que la web va renovar la seva imatge i estructura el passat mes d'octubre, i des d'aleshores permet una actualització a l'instant dels continguts, que portan a terme el personal de l'Ajuntament. El nou web municipal es va dissenyar tenint en compte les necessitats de la ciutadania i fent-lo avinent a tots els col·lectius, eliminant les barreres que impedeixen el dret de qualsevol persona a accedir a la informació. Així, en tot el seu desenvolupament, es van seguir les pautes del Web Content Accessibility Guidelinesi s'ha obtingut molt bona qualificació pel que fa a l'accessibilitat. Alhora el nou web ha estat pensat per ser
visible des de diferents entorns tecnològics (Windows, McIntosch i programari lliure…) i dispositius (ordinador, PDA…). També cal destacar que el disseny i l'arquitectura d'aquest nou web dóna un major protagonisme a l'apartat dels tràmits, ja que recull de manera més visible la informació i els formularis corresponents a 173 tràmits que es poden fer actualment a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC). A més d'aquest apartat s'ha configurat algunes prestacions noves a la pàgina principal també orientades al fet que l'usuari trobi de manera ràpida informació del seu interès (recorreguts i horaris d'autobusos urbans, telèfons d'urgència, farmàcies, guia de carrers, queixes i suggeriments, etc.).
La pàgina principal també ofereix un nou servei respecte a la web anterior anomenat RSS (Sindicació de Continguts). L'usuari que instal·li un lector de RSS podrà rebre directament les notícies o els canvis que s'hagin fet ala web municipal amb l'avantatge que és l'usuari qui controla directament aquesta comunicació ja que no ha de facilitar les seves dades ni ha de navegar periòdicament pels seus llocs webs favorits per veure quines novetats han inclòs. D'altra banda, per als editors de la pàgina web municipal s'obre un nou canal per distribuir les notícies i els continguts a una audiència interessada per endavant.