
L'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona, que aplega diversos municipis del Vallès Oriental, s’ha reunit aquest divendres per primera vegada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. La trobada ha servit perquè l'AMTU li presenti a Vila els seus principals objectius, entre els quals l’avenç en els projectes d'infraestructures que considera imprescindibles, com la línia orbital i el desdoblament de la línia de Vic, en matèria ferroviària, o la Ronda del Vallès, en matèria viària. En aquest sentit, s'ha concretat la necessitat de reunir-se abans d'acabar l'any amb el Ministeri de Foment per exposar-li quines són les infraestructures prioritàries, prèviament consensuades amb els alcaldes de l’àmbit AMTU.
El conseller ha remarcat la voluntat de la Generalitat de mantenir una estreta col·laboració amb l'AMTU, que seguirà exercint el paper d'interlocutor del món local amb les administracions en matèria de mobilitat. En aquest sentit, el president de l'AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha demanat que l'ens pugui participar de manera activa en el projecte de la T-Mobilitat: la targeta intel·ligent, basada en la tecnologia sense contacte, que substituirà tots els títols actuals i que incorporarà un xip que permetrà seguir la mobilitat de cada viatger.
Vila treballarà pel desdoblament de la R3
Durant la reunió també s'ha parlat del finançament dels serveis urbans de transport de la segona corona. S'ha constatat que la situació econòmica actual del transport públic és difícilment sostenible per als ajuntaments, que han hagut d'augmentar la despesa en mobilitat a causa de la davallada de viatgers i la disminució de l’aportació per part de la Generalitat. L'AMTU també ha incidit en la necessitat que els municipis associats de fora de la regió metropolitana tinguin un tracte equiparable a les poblacions que reben ajuts per mitjà del contracte-programa.
Vila, que aquest divendres a la tarda també ha visitat l'Ajuntament de Granollers, on ha signat el llibre d'honor, ha subratllat que "hem de treballar pel desdoblament i la millora de servei de la línia de tren Vic-Granollers-Barcelona". Pel que fa al Quart Cinturó, o Ronda del Vallès, ha sentenciat, després de descartar fa unes setmanes fer una autovia, que "per tenir posició ferma ens cal consens a Catalunya. D'aquí a final d'any ho hem de tenir tot concertat".